بلاگ نقره ای

موضوعات علمی، هنری، فرهنگی، سرگرمی و تفریحی

بلاگ نقره ای

موضوعات علمی، هنری، فرهنگی، سرگرمی و تفریحی

  • ۰
  • ۰

برترین‌ها: برای هر کسی می‌تواند اتفاق بیفتد: شروع یک درد ناگهانی سوزن مانند، ضربان دار و یا چنگ زدگی. شاید در چنین شرایطی دارو یا قرص مناسبی ندارید که مصرف کنید، وحشتناک به نظر می‌رسد، اما نگران نباشید. ما راهکار‌ها و توصیه‌هایی برای‌تان داریم که بتوانید دردتان را موقتا تسکین بدهید یا شاید اصلا دردتان کلا برطرف شود.

برای تسکین گلو دردتان یک تکه شکلات تلخ بخورید

ترفندهایی برای کاهش درد زمانی که به دارو دسترسی ندارید

اگر سرفه می‌کنید و احساس می‌کنید گلو درد دارید، یک تکه شکلات تلخ (با درصد بالا) بخورید. به گفته‌ی دانشمندان، شکلات می‌تواند سرفه را تسکین بدهد و برای گلو درد حتی بهتر از دارو‌های رایج عمل بکند. مطالعات نشان داده‌اند شکلات تلخ به دلیل داشتن کاکائو از تکرار سرفه‌ها کم می‌کند و تاثیرگذاری‌اش بهتر از کدئین و شربت‌های شیرین سرفه است.

برای تسکین علائم میگرن، بیشتر آب بنوشید

یک لیوان آب بنوشید. کارشناسان توصیه می‌کنند هر دو ساعت یک بار، یک لیوان آب بنوشید، نه کمتر. سر درد‌های خفیف و میگرن‌های شدید اغلب به دلیل دهیدراته شدن بدن برانگیخته می‌شوند. عدم تعادل مناسب میان مایعات و الکترولیت‌ها در بدن اجازه نمی‌دهد سیستم‌های بدن به طور مناسب عمل کنند. نوشیدن آب کافی کمک می‌کند بدن خوب آبرسانی شده و علائم میگرن‌تان تخفیف پیدا کند.

برای تسکین درد ناشی از التهاب، از زردچوبه استفاده کنید

به غذای‌تان زردچوبه یا عصاره‌ی کورکومین اضافه کنید تا التهاب‌تان کاهش پیدا کند. زردچوبه ادویه‌ای است که در آسیا بسیار متداول است و در طب سنتی کاربرد‌های زیادی دارد که علت آن، خاصیت ضد التهابی کورکومین موجود در زردچوبه است. برخی مطالعات، کورکومین را با دارو‌های رایج مقایسه کرده‌اند و دریافته‌اند کورکومین درست به اندازه‌ی ایبوپروفن در تسکین درد موثر است. پزشکان برای بیمارانی که دچار درد مفاصل هستند، معمولا کپسول‌های کورکومین تجویز می‌کنند.

برای تسکین کمر درد، بدن را بکشید

یک لباس راحت بپوشید و تشک مناسب زیرتان قرار دهید. تمرینات کششی متنوعی وجود دارند که می‌توانید انجام دهید: کشش زانو به سمت سینه، چرخش زانو در حالت درازکش، کشش در حالت نشسته، حرکات کبری و گربه در یوگا و خیلی حرکات دیگر. اگر علت کمر دردتان چیزی غیر ازکشیدگی عضلات است باید هنگام انجام حرکات محتاط باشید. کشیدن عضلات حامی ستون فقرات، آن‌ها را از تنش رها می‌کند و طیف حرکتی را بهبود می‌دهد.

برای تسکین سر درد عصاره‌ی گیاهی بو بکشید

چند قطره از یک عصاره‌ی گیاهی روی دستمالی بچکانید و آن را بو بکشید. می‌توانید چند قطره از آن را روی لباس‌تان بریزید یا کمی از آن به شقیقه‌ها یا پیشانی‌تان بمالید. مراقب باشید! عصاره‌های گیاهی می‌توانند سوزش در پوست ایجاد کنند و لازم است کمی با روغنی دیگر رقیق شوند (مثلا با روغن نارگیل). می‌توانید از عصاره‌های گیاهی مانند اسطوخودوس، نعنا فلفلی، رزماری، بابونه و خیلی عصاره‌های دیگر استفاده کنید. عصاره‌های گیاهی خاصیت آرامشبخشی دارند و به همین دلیل به تسکین سردرد‌های ناشی از استرس و اضطراب کمک می‌کنند.

برای تسکین دندان درد از چای نعنا فلفلی استفاده کنید

ترفندهایی برای کاهش درد زمانی که به دارو دسترسی ندارید

یک قاشق چایخوری برگ‌های خشک شده‌ی نعنا فلفلی در یک فنجان آب جوش بریزید و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. وقتی خنک شد در دهان‌تان بچرخانید. همچنین می‌توانید تی بگ‌های گرم و مرطوب نعنا فلفلی را روی دندان دردناک‌تان بگذارید و چند دقیقه صبر کنید تا درد کاهش بیابد. نعنا فلفلی خاصیت بی‌حس کنندگی دارد و به همین علت تسکین دهنده‌ی درد است. ضمنا منتول موجود در نعنا فلفلی خاصیت آنتی باکتریال دارد.

برای تسکین درد استخوان و مفاصل، از وان با نمک اپسوم استفاده کنید

دو فنجان نمک اپسوم به وان آب گرم اضافه کنید و ۱۵ دقیقه در آن بمانید. همچنین می‌توانید مفصل دردناک‌تان را در کاسه‌ای از آب گرم با یک فنجان نمک اپسوم قرار بدهید. نمک اپسوم دارای منیزیم است که بیش زا ۳۰۰ آنزیم در بدن را تنظیم می‌کند. ضمنا نمک اپسوم، سموم را از بدن دفع کرده و استرس و التهاب را کاهش می‌دهد.

برای ترشح اندورفین و مبارزه با درد، به پیاده روی بروید

ورزش کردن بهترین کار برای شماست، اما اگر درد اجازه‌ی این کار را نمی‌دهد می‌توانید بیرون بروید و کمی پیاده روی کنید. فعالیت بدنی، مانند ورزش کردن یا پیاده روی، اندورفین در بدن آزاد می‌کند که هورمونی در مغز بوده و احساس درد را کاهش می‌دهد. ضمنا اندورفین، واکنش ایمنی را تقویت کرده و حس سرخوشی به شما می‌دهد.

برای تسکین درد قاعدگی یک موز بخورید

ترفندهایی برای کاهش درد زمانی که به دارو دسترسی ندارید

اگر گرفتگی‌های قاعدگی کلافه‌تان کرده، سراغ شکلات و کلوچه نروید و در عوض یک موز بخورید. می‌توانید با موز و میوه‌های دیگر یک اسموتی درست کنید. موز سرشار از پتاسیم و ویتامین B۶ است که از گرفتگی‌های عضلانی کم کرده و جلوی احتباس آب و احساس نفخ را می‌گیرد.

برای رفع اسپاسم از کمپرس گرم استفاده کنید

از یک کیسه آب گرم برای تسکین درد اسپاسم یا گرفتگی عضله استفاده کنید. اگر کیسه آب گرم ندارید از یک بطری آب استفاده کنید. بطری را با آب گرم پُر کنید، در حوله‌ای بپیچید و آن را روی ناحیه‌ی دردناک بگذارید. مراقب باشید! هرگز از گرما برای آسیب یا ناحیه‌ی دچارعفونت استفاده نکنید و آب را خیلی داغ نکنید. گرما کمک می‌کند عضلات شل شوند، درد کاهش بیابد و از احساس ناراحتی‌تان کم شود.

ترفند‌هایی که گفته شد، تاثیرگذاری‌شان در تسکین انواع درد‌ها در بسیاری از افراد ثابت شده است، اما اگر دردتان شدید است یا علائم‌تان بهتر نشدند باید به پزشک مراجعه کنید.

منبع: brightside

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی