بلاگ نقره ای

موضوعات علمی، هنری، فرهنگی، سرگرمی و تفریحی

بلاگ نقره ای

موضوعات علمی، هنری، فرهنگی، سرگرمی و تفریحی

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وبسایت خبرآنلاین: العربیه نوشت؛ مرد  کهنسالی در شهر سالتا در کشور آرژانتین ادعا می‌کند که دیکتاتور معروف آلمان آدولف هیتلر است که در ۷۰ سال گذشته مخفی شده بوده.

این مرد ۱۲۸ ساله ادعا می‌کند که هیتلر است!


در مصاحبه با روزنامه دست‌راستی «ال-پاتریوت»، یک تبعه سابق آلمان می‌گوید که در سال ۱۹۴۵ با پاسپورتی به نام هرمن گونتربرگ از آلمان به آرژانتین مهاجرت کرده است.

او ادعا می‌کند که پاسپورت او جعلی بوده و از سوی گشتاپو در روزهای آخر جنگ صادر شده و او رهبر سابق نازی‌ها آدولف هیتلر است.

او می‌گوید بعد از آنکه سرویس جاسوسی اسراییل در سال گذشته به سیاست تعقیب مجرمان جنگی نازی خاتمه داد تصمیم گرفته که از مخفیگاه خارج شود.

او می‌گوید: «من برای جرائمی سرزنش شده‌ام که هرگز انجام نداده ام. به همین دلیل بیش از نیمی از عمر خود را در مخفیگاه گذرانده‌ام و به این ترتیب مجازات شده ام».

این مرد کهنسال می‌گوید قصد دارد تا شرح حال خود را بنویسد و تصویر عمومی خود را مجددا برقرار کند.

او می‌گوید: «من به عنوان مردی بد معرفی شده‌ام زیرا جنگ را باخته ام. وقتی مردم با داستان زندگی من آشنا شوند نظر آنها عوض خواهد شد».

او می گوید که کتاب او با عنوان «آدولف هیتلر» در ماه سپتامبر منتشر خواهد شد.

بسیاری از مردم و از جمله همسر این مرد، آنجلا مارتینز، که برای ۵۵ سال زن او می باشد باور ندارند که او آدولف هیتلر است و می‌گویند که این مرد از دچار اختلالات مغزی شده است.

خانم مارتینز می‌گوید شوهرش در گذشته هرگز در باره هیتلر سخن نگفته، تا ۲ سال پیش که به بیماری آلزایمر مبتلا شده است.

او می‌گوید: «بعضی وقت‌ها او من را نمی‌شناسد و نمی داند که کجاست. بنظر می رسد که در حالت نیمه هوشیار باشد و از یهودیان و شیاطین حرف می‌زند. بعد از مدتی به حالت عادی باز می گردد».

او معتقد است که شوهرش در گذشته احتمالا از افراد نازی بوده، اما یقین دارد که او هیتلر نیست.

حتی اگر ادعای این مرد بنظر غیرمحتمل باشد، اما این موضوع باعث شده تا در اسراییل و در میان جامعه یهودی آمریکا باردیگر موضوع تعقیب مجرمان جنگی نازی مطرح شود.

سازمان اطلاعات موساد با دستگیری آدولف آیشمن در سال ۱۹۶۰ در آرژانتین قدرت خود را به نمایش گذاشت، اما این سیاست سال هاست که کنار گذاشته شده است.

«مرکز وازنتال» که کار تعقیب و محاکمه جنایتکاران نازی را دنبال می‌کند در ماه مارس از دولت اسراییل انتقاد کرد که در این زمینه «همکاری چندانی» نمی کند.

اکنون بیش از ۷۰ سال از پایان جنگ جهانی دوم می‌گذرد، و کشورها و موسسه‌های کمی هنوز سعی در پیدا کردن و مجازات نازی‌های باقی مانده انجام می دهند و بدون تردید بیشتر آنها بدون آنکه مجازات شوند تاکنون مرده اند.

  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰
ماهنامه دنیای سرمایه گذاری: چگونه چند کلمه چهار حرفی توانسته اند در میان هزاران کلمه چهار حرفی تا این حد تاثیرگذار ظاهر شوند؟ اگر بتوانید از این چند کلمه به خوبی استفاده کنید، می توانید تغییرات بسیار مثبتی را در زندگی مالی خود ایجاد کنید. این کلمات آسیبی به کسی وارد نمی کنند و حتی می توانید آنها را در برابر والدین خود به کار ببرید. چقدر جالب است نه؟

چرا هشت؟ مقاله ای را درباره این که ما در هنگام اعمال تغییرات، چقدر می توانیم سختگیر باشیم مطالعه می کردم. نویسنده مقاله معتقد بود گاهی اوقات برای این که ما پیامی را دریافت کنیم، باید یک تخته دو در چهار از بالا به سرمان اصابت کند. دو را در چهار ضرب کنید تا به عدد هشت برسید!
 
هشت کلمه ضروری برای ارتقای مالی

کلمات چهارحرفی ضروری اینها هستند:

1. برنامه (Plan)

وقت آن رسیده که هزینه های ناگهانی و بدون برنامه خود را کاهش دهیم. اگر اهداف مهمی در زندگی خود دارید (که امیدوارم این گونه باشد)، با ریختن یک برنامه قبل از هزینه کردن برای آنها می توانید در مدت زمان کمتری به اهداف خود برسید. اگر قصد خرید لباس و مایحتاج روزانه و لوازم اساسی منزل را دارید، قبل از خرید یک فهرست از این اقلام تهیه کنید. در این صورت هر چیزی که واقعا مورد نیازتان است را به دست می آورید و خریدتان به سه بسته بزرگ کره بادام زمینی بی مصرف ختم نمی شود!

2. پخت و پز (Cook)

مطمئنا وقتی به منزل می آیید، سرتان شلوغ است و خسته هستید و آخرین چیزی که به آن فکر می کنید درست کردن یک غذاست. من این را درک می کنم. در زمان بیکاری یا استراحت خود ورقی در میان کتاب های آشپزی بزنید و یک دستور پخت جدید برای خود پیدا کنید. میلیون ها دستور پخت وجود دارد که زمان زیادی را نمی طلبد و مواد اولیه زیادی نیاز ندارد و پس ماند زیادی از آنها باقی نمی ماند. سعی کنید در هر هفته حداقل به اندازه یک وعده بیشتر در خانه غذا بپزید و یک وعده کمتر غذای آماده بخورید.

3. معاوضه (Swap)

آیا از پوشیدن لباس های تکراری خسته شده اید؟ آیا وسوسه می شوید که لباس های تازه بخرید؟ به جای آن می توانید یک مهمانی معاوضه برپا کنید. بسیار ساده است. تعدادی از دوستان خود را دعوت کنید و هر کدام از آنها پنج دست از لباس های خود را که قصد دارند برای مدتی استفاده نکنند یا تعویض کنند همراه بیاورند.
 
این کار می تواند موقتی یا دائم باشد. به خودتان بستگی دارد. به این ترتیب، بدون این که هزینه ای کرده باشید همگی رنگ و روی تازه ای به کمد لباس خود داده اید. این مسئله لزوما به لباس منتهی نمی شود. کالاهای ورزشی، لوازم خانه، لوازم آشپزخانه و لوازم برقی گزینه های خوبی برای تعویض در این مهمانی ها هستند.

4. ایمنی (Safe)

برای محافظت از آنچه که دارید، از هیچ اقدامی فروگذار نکنید. اگر رمز عبور همه حساب های الکترونیکی شما از 18 سالگی تاکنون تغییری نکرده، زمان آن رسیده که آنها را عوض کنید. مهم نیست که چقدر به عبارت «خلافکاران پشیمان می شوند» علاقه دارید. شما باید یک رمز عبور جدید و سخت برای حساب های خود تعیین کنید. تنها به یک کلمه عبور برای همه حساب های خود اکتفا نکنید. برای حساب های مختلف خود از کلمات عبور متفاوتی استفاده کنید.

5. پس انداز (Save)

حتما می دانستید که به این کلمه اشاره می کنم. درست است؟ مطمئن هستم که شما از پیش در حال پس انداز کردن بوده اید؛ بنابراین پیشنهاد می کنم مقدار پس انداز کردن خود را به اندازه یک درصد افزایش دهید. کمی که پیش بروید از این کار خود خوشحال خواهید شد. افزایش های کوچک منجر به نتایج بزرگی خواهد شد.

6. برنامه بازنشستگی (Roth)

از همین حالا شروع کنید. یک بازنشستگی شخصی برای خود باز کنید و یک انتقال اتوماتیک وار را از حساب پس انداز یا جاری خود به این حساب برای خود تنظیم کنید. از این کار خود بسیار خوشحال خواهید شد. من این را قول می دهم. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا نام آن Roth است؟ دلیلش این است که قانون آن را برای اولین بار فردی به نام سناتور Roth معرفی کرد.

7. بدهی (Debt)

بله درست است. این کلمه می تواند یک چهار حرفی بسیار خوب باشد. اگر شما هر نوعی از بدهی را داشته باشید از این نظر که یک سابقه اعتباری (History Credit) برای خود می سازید، اتفاق خیلی خوبی است. با پرداخت به موقع قسط های خود آن را به یک سابقه خوب تبدیل کنید. شما برای این که بتوانید استحقاق بدهی بیشتری را داشته باشید، باید یک سابقه اعتباری داشته باشید.
 
می دانم شاید کمی عجیب به نظر بیاید، ولی اگر شما روزی قصد خرید یک خانه را داشته باشید، در صورتی که امتیاز سابقه اعتباری بیشتری داشته باشید، نرخ بهتری به شما تعلق می گیرد. این امتیاز بر اساس این تعیین می شود که شما بدهی های خود را در گذشته تا چه میزان خوب پرداخت کرده اید.

8. بخشش (Give)

تقریبا همه افراد سالم و ثروتمند، زمان و پول یا هر دوی آنها را هزینه می کنند تا جهان را به جای بهتری برای زندگی کردن تبدیل کنند. اگر تاکنون این کار را نکرده اید آن را امتحان کنید. حتما آن را دوست خواهید داشت. با مقدار کمی شروع کنید و پس از آن، دیگر این کار را رها نخواهید کرد. اگر هم قبلا این کار را کرده اید، خود را به جلو هل داده و به این کار خود ادامه دهید. 

این هشت کلمه چهار حرفی را به خاطر داشته باشید و آنها را به قسمتی از زندگی خود تبدیل کنید. مطمئن باشید با این کار، شما از نظر مالی در موقعیت بهتری نسبت به وضعیت کنونی خود قرار خواهید گرفت. 

منبع: اکونومیست 
  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰
وب‌سایت بدونیم - مریم اسدی: با هر  کاری که اول صبح بلافاصله پس از بیدار شدن انجام می دهید بقیه روزتان را می سازید. انسان های موفق روی برنامه های صبحگاهی تکیه می کنند تا بتوانند با چالش هایی که در طول روز انتظارشان را می کشند دست و پنجه نرم کنند. چه روزتان را با کشش بدن شروع کنید چه با نوشتن برنامه های آزمایشی، عادت های مثبت و سازنده شما را به سمت موفقیت پیش می برد.

در این جا چند نمونه از برنامه های روتین صبحگاهی مشهورترین انسان های موفق آمده است.

مارک کیوبن

افراد مشهور، روز خود را چگونه آغاز می‌کنند؟

مارک کیوبن صاحب شرکت دالاس ماوریکس در رابطه با برنامه روتین صبحگاهی همه چیز را ساده کرده است. او می گوید: مدیتیشن صبحگاهی نوعی بیزینس است و موفقیت یعنی با لبخند روی صورت بیدار شدن.
 


باراک اوباما

افراد مشهور، روز خود را چگونه آغاز می‌کنند؟

اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا از برنامه صبحگاهی اش استفاده می کرد تا خودش را برای روزی که در پیش رو دارد آماده کند. اوباما شب ها ۴ ساعت بیشتر نمی خوابید و هنگام بیدار شدن زمانش را صرف تصمیمات کوچکی مثل این که چه چیزی بپوشد یا چه چیزی بخورد نمی کرد. او ترجیح می داد انرژی اش را صرف تصمیمات بزرگ کند. اوباما هر روز صبح به مدت ۴۵ دقیقه ورزش های هوازی و قدرتی انجام می داد.
 


دواین جانسون

افراد مشهور، روز خود را چگونه آغاز می‌کنند؟

ورزش کردن بزرگ ترین بخش زندگی دواین جانسون است. او هر روز قبل از سپیده دم از خواب بیدار می شود تا ورزش های سخت و رژیم غذایی که در طول روز ادامه دارد را آغاز کند. او بعد از یک فنجان قهوه به مدت ۳۰ الی ۵۰ دقیقه ورزش هوازی انجام می دهد. دواین جانسون رژیم سختی می گیرد و یکی از عادت های خوبی که دارد این است که غذاها را زودتر از موعد مقرر خودش آماده می کند.
 


جنیفر آنیستون

افراد مشهور، روز خود را چگونه آغاز می‌کنند؟

این ستاره سینما روزش را از ساعت ۴ و نیم یا ۵ صبح شروع می کند. او هر روز صبح ۵ کار به عنوان روتین صبحگاهی انجام می دهد: یک لیوان آب گرم با یک تکه لیمو می نوشد – صورتش را می شوید – مدیتیشن انجام می دهد – صبحانه می خورد و ورزش می کند.
 


اپرا وینفری

افراد مشهور، روز خود را چگونه آغاز می‌کنند؟

اپرا وینفری یکی از انسان های موفق و مشهوری است که روز خود را با مدیتیشن آغاز می کند. او بعدها همراه با دیپاک چوپرا یک چالش مدیتیشن ۲۱ روزه را آغاز کردند که به صدها هزار نفر کمک کرد تا بتوانند سلامت خود را با مدیتیشن روزانه تقویت کنند.
 


ریچارد برانسون

افراد مشهور، روز خود را چگونه آغاز می‌کنند؟

برانسون صبح ها ساعت ۵ از خواب بیدار می شود و معتقد است که با زود بیدار شدن می تواند کارهای بیشتری در طول روز انجام دهد. علاوه بر این می تواند زمان بیشتری را در کنار خانواده باشد و ورزش کند.
 


وارن بافت

افراد مشهور، روز خود را چگونه آغاز می‌کنند؟

وارن بافت موفق ترین سرمایه گذار دنیا روز خود را با مطالعه آغاز می کند. او بعد از شروع روز باز هم بیشتر مطالعه می کند. وارن در واقع ۸۰ درصد روز خود را صرف مطالعه می کند و ۵۰۰ صفحه مطالعه در طول روز را پیشنهاد می کند.
 


تونی رابینز

افراد مشهور، روز خود را چگونه آغاز می‌کنند؟

تونی رابینز یکی از نویسنده های پرفروش دنیا هر روز صبح ۱۰ دقیقه زمان برای خودش ذخیره می کند. او روزش را با فکر کردن به چیزهایی که بابت آن ها شاکر است آغاز می کند، سپس برای خانواده و دوستانش دعا می کند و چیزهایی که قرار است آن روز به انجام برساند را تجسم می کند.
 

 
 ملکه الیزابت

افراد مشهور، روز خود را چگونه آغاز می‌کنند؟

ملکه الیزابت دوم یکی از پادشاهانی است که طولانی ترین سلطنت را در طول تاریخ انگلیس دارد. چه عادت هایی به او کمک کرده تا بتواند تخت پادشاهی را به مدت ۶۰ سال داشته باشد؟ او هر روز ساعت ۷ و نیم صبح از خواب بیدار می شود و یک فنجان چای صبحانه انگلیسی و کلوچه می خورد، روزنامه می خواند و به برنامه رادیویی گوش می دهد.
 


اسکات آدامز

افراد مشهور، روز خود را چگونه آغاز می‌کنند؟

اسکات آدامز خالق کمیک استریپ "دیلبرت” صبح ها آلارم ساعت را روی ساعت ۵ تنظیم می کند اما از ساعت ۳ و نیم به بعد بیدار است، هر روز صبح یک صبحانه مشابه (قهوه و پروتئین) سرو می کند. به گفته خودش این روتین روزانه مغزش را برای خلاقیت و ابتکار آزاد می گذارد.
 


جان پاول دجوریا
 
افراد مشهور، روز خود را چگونه آغاز می‌کنند؟

جان پاول موسس کارآفرین بیلیونر و موسس شرکت محصولات موی Paul Mitchell صبح ها شروعی آرام دارد. او صبح ها به مدت ۵ دقیقه ریلکس می شود و به کارها و برنامه های روز فکر نمی کند. او در این ۵ دقیقه تنها به شکرگزاری تمرکز می کند و سپس یک فنجان قهوه یا کاپوچینو می نوشد.
 


تیم فریس
 
افراد مشهور، روز خود را چگونه آغاز می‌کنند؟

تیم فریس نویسنده کتاب پرفروش ۴ ساعت کاری در هفته ۵ برنامه صبحگاهی اش را به اشتراک گذاشته است: مرتب کردن تخت – ۲۰ دقیقه مدیتیشن – آویزان شدن از جایی برای درآوردن ستون فقرات از حالت فشرده – نوشیدن چای سیاه چینی و نوشتن احساسات و اولویت ها.
 


میشل گس
 
افراد مشهور، روز خود را چگونه آغاز می‌کنند؟

میشل گس یکی از رهبران کسب و کار است که به صبح ها زود بیدار شدن معتقد است. میشل رئیس استارباکس روز خود را با ورزش دویدن آغاز می کند
  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰
روزنامه دنیای اقتصاد - ترجمه آناهیتا جمشیدنژاد: این روزها به نظر می‌رسد  همه به دنبال یک مدل کسب‌ و‌ کار مخل یا بر هم‌ زننده (disruptive) هستند. اما یک «مدل کسب‌ و‌ کار» تنها بخشی از این معادله است. مدل «ذهنی» موجود در پس مدل کسب‌ و‌ کار هم به همان اندازه مهم است و نیز مدل «اندازه‌گیری». ترکیب این سه مدل کسب‌ و کار، ذهنی و اندازه‌گیری باعث می‌شود تحول واقعی اتفاق بیفتد.

یک مثال از صنعت هواپیمایی به ما می‌گوید که شرکت‌ها بدون ایجاد مدل‌های ذهنی مرتبط، صرفا مدل‌های جدید کسب‌و‌کار را تقلید می‌کنند. شرکت هواپیمایی ساوث‌ وست (Southwest Airlines) برای بیش از 40 سال، یک نیروی مخل در صنعت هواپیمایی بوده و توانسته یک طبقه‌بندی کاملا جدید ایجاد کند و به رکورد سودآوری در 43 سال پیاپی برسد. شرکت‌های هواپیمایی قدیمی‌تر مثل یونایتد، امریکن و دلتا قیمت‌های گسترده با کابین‌هایی در کلاس‌های مختلف را به مشتری ارائه می‌دهند.
 
اما نوآوری ساوث‌وست در این بود که بر قیمت بلیت پایین، کابین‌های یک‌کلاسه، ناوگان همگن، و مسیرهای نقطه به نقطه تمرکز کرد. هرب کله‌هر، یکی از موسسان ساوث‌وست، از همان ابتدا، کار رقابتی خود را در مقایسه با دیگر شرکت‌های هواپیمایی قرار نداد و به دیگر اشکال حمل‌ونقل، حتی با خودرو، اتوبوس یا قطار فکر کرد. او می‌خواست افرادی را که نمی‌توانند با هواپیما سفر کنند به آرزویشان برساند. بنابراین مدل ذهنی او این نبود که سهم بازار را از شرکت‌های هواپیمایی دیگر برباید، بلکه می‌خواست یک بازار کاملا جدید برای سفرهای هوایی ایجاد کند.
 
برای تغییر استراتژی ابتدا طرز فکر خود را عوض کنید 

این تنها تفاوت در مدل‌های ذهنی بین ساوث‌وست و سایر شرکت‌های هواپیمایی قدیمی نبود. کله‌هر جمله معروفی دارد که می‌گوید: «همیشه به کارمندانم می‌گویم ما یک کسب‌وکار خدماتی داریم و این تصادفی است که کسب‌وکار ما پرواز با هواپیما درآمده است.» هدف سایر شرکت‌های هواپیمایی تنها حمل افراد با هواپیماست، اما هدف ساوث‌وست خدمت به افراد با استفاده از هواپیماهایش است.
 
در سال‌های اولیه، دیگر شرکت‌های هواپیمایی خیلی تلاش کردند مدل کسب‌و‌کار ساوث‌وست را کپی کنند، اما همه این تلاش‌ها به شکست انجامید. شرکت‌های هواپیمایی دلیل این شکست خود را «اجرای ضعیف» می‌دانستند. اما دلیل اصلی این ماجرا، اجرای مدل کسب‌و‌کار جدید بدون یک مدل ذهنی یا اندازه‌گیری جدید بود. هنوز شرکت‌های هواپیمایی هدف کسب‌و‌کارشان را خدمت به افراد نمی‌بینند. هنوز به‌جای رشد بازار، نگران گرفتن سهم هستند و هنوز به‌جای اندازه‌گیری موفقیت در نحوه خدمت به مسافران، معیار خود را بر این مبنا قرار می‌دهند که چگونه از هواپیماها به خوبی استفاده کنند.

در مقابل، شرکت‌هایی مانند جت‌بلو (JetBlue) تصمیم گرفتند کل سیستم ساوث‌وست را تقلید کنند: مدل ذهنی، مدل کسب‌و‌کار و مدل اندازه‌گیری. جت‌بلو مانند ساوث‌وست، با این شعار که «مفهوم انسان را به سفرهای هوایی بازگردانیم» بیش از هواپیماها بر مردم تمرکز می‌کند. جت‌بلو علاوه‌بر معیارهای مالی معمول، قدرت فرهنگ و کیفیت تجربه خود را نیز اندازه‌گیری می‌کند. (کیفیت تجربه معیاری از تجربه یک مشتری در مورد خدمات است) در نتیجه، شاهدیم که جت‌بلو جایزه می‌برد و صنعت را به سوی وفاداری مشتری هدایت می‌کند و البته به‌طور مداوم نیز سودآوری دارد.

یک کسب‌و‌کار شکست‌خورده را به راحتی می‌توان به خاطر انجام کارهای اشتباه سرزنش کرد. اما رهبران کسب‌وکار به ندرت تشخیص می‌دهند که این شکست ریشه در طرز تفکر آنها دارد. آن دسته از مدیران شرکت‌های هواپیمایی که در تقلید از ساوث‌وست شکست خوردند، تصور می‌کردند مدل ساوث‌وست یعنی اینکه «از عهده هزینه‌ها برآییم». اما این مفهوم، نتیجه مدل ساوث‌وست است نه استراتژی آن. آنچه این شرکت‌ها باید می‌گفتند این بود که «ما برای اولویت دادن مردم بر هواپیماها آماده نبودیم.» ما در قلب یک انتقال گسترده در مدل‌های کسب‌و‌کار قرار داریم؛ انتقالی از مدیریت دارایی‌ها و انتقال خدمات به سوی ایجاد تکنولوژی‌ها و هماهنگی شبکه‌ها.

طبق تحقیقی که اخیرا با عنوان «نقاط مشترک Airbnb، اوبر و علی‌بابا» انجام شده است، مدل‌های کسب‌و‌کار شبکه‌محور یا تکنولوژی‌محور، سودآورتر هستند، رشد سریع‌تری را موجب می‌شوند و در بازارها سود بیشتری به‌دست می‌آورند. این تحقیق می‌گوید زمانی که فیس‌بوک در سال 2014 سرویس پیام‌رسانی واتس‌اپ را به قیمت 19 میلیارد دلار خریداری کرد، سوالی که در ذهن همه مطرح شد این بود که آیا این سرویس پیام‌رسانی شایسته چنین ارزش‌گذاری‌ای هست؟ ارزش‌گذاری که 20 برابر درآمدهای پیش‌بینی‌شده آن است. یا Airbnb.com سرمایه‌گذاری به ارزش 10 میلیارد دلار انجام داده که ارزش این شرکت را تقریبا 20 برابر درآمد آن می‌سازد؛ ارزشی بیش از هتل‌های Hyatt.

خدمات تاکسی اوبر نیز در حال حاضر بودجه خود را افزایش می‌دهد و انتظار می‌رود شاهد ارزش 30 میلیارد دلاری باشد که چیزی بیش از 15 برابر درآمد آن است.رهبران اکثر شرکت‌های سنتی در شگفتی هستند که چرا این شرکت‌های نوظهور شایسته چنین ارزش‌گذاری‌های بالایی هستند. آیا آنها سودآورتر هستند؟ آیا آنها رشد سریع‌تری را شاهد هستند؟ آیا آنها بازدهی بالاتری در دارایی‌ها و هزینه‌های نهایی کمتری دارند؟پاسخ ما به همه سوالات بالا «بله» است. ما با همکاری موسسه دلویت، 40 سال داده مالی برای شرکت‌های S&P 500 را بررسی کردیم تا ببینیم روندهای ارزش‌گذاری همراه با مدل‌های کسب‌و‌کار و تکنولوژی‌های نوظهور چگونه رشد یافته است. تحقیق ما چهار مدل کسب‌و‌کار را معرفی کرد.

معرفی چهار مدل کسب‌ و‌ کار

برای شروع، به دنبال راهی ساده برای توصیف انواع مختلف کسب‌و‌کار بودیم که قلب‌ و ذهن و جیب سرمایه‌گذاران را جذب کرده بودند. چون کسب‌و‌کارهای به شدت ارزشمند و با رشد سریع می‌توانند تقریبا در هر صنعتی یافت شوند، سریعا از طبقه‌بندی‌های صنعتی استاندارد عبور کردیم و یک چارچوب جدید را بر مبنای مدل کسب‌و‌کار توسعه دادیم که چارچوبی برای صرف سرمایه یک سازمان در جمع‌آوری و ایجاد ارزش است. این چهار مدل عبارت است از:

• سازندگان دارایی: این شرکت‌ها برای  تولید، بازاریابی، توزیع و فروش کالاهای فیزیکی، دارایی‌های فیزیکی را ایجاد کرده، توسعه و اجاره می‌دهند. مثال‌هایی از این مورد شرکت فورد، والمارت و فدکس است.

• ارائه‌دهندگان خدمات:
 این شرکت‌ها  کارمندانی را استخدام می‌کنند که ارائه‌دهنده خدمات به مشتریان هستند. مثال‌هایی از این مورد United Healthcare، Accenture و JP Morgan است.

• خالقان تکنولوژی: این شرکت‌ها مالکیت معنوی (مانند نرم‌افزار، تجزیه و تحلیل، داروسازی و بیوتکنولوژی) را توسعه داده و می‌فروشند. مثال‌های آن مایکروسافت، اوراکل و آمگن است.

• هماهنگ‌کنندگان شبکه: این شرکت‌ها شبکه‌‌ای از همتایان ایجاد می‌کنند که در آن شرکت‌کنندگان برای ایجاد ارزش با یکدیگر تعامل دارند. ممکن است آنها محصولات یا خدمات بفروشند، روابط ایجاد و با یکدیگر همکاری کنند. مثال‌هایی از این مورد eBay، Red Hat و ویزا، اوبر، Tripadvisor و علی‌بابا است.

گرچه اکثر شرکت‌ها در چند طبقه‌بندی‌ مدل کسب‌و‌کار فعالیت می‌کنند، ما به هر شرکت پیشرفته‌ترین مدل کسب‌و‌کار آن را اختصاص می‌دهیم؛ مدلی که شرکت برای یک نسبت خاص از کسب‌و‌کارش به‌کار می‌برد یا تلاش‌های قدرتمندی برای توسعه ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، گرچه بیشتر کار شرکت نایک تولید و فروش کفش است که ما آن را به عنوان «ایجاد دارایی» طبقه‌بندی می‌کنیم، اما نایک همچنین Nike+ ecosystem را توسعه داده است که کالاهای فیزیکی را به اینترنت متصل می‌کند و کاربران، فعالیت‌ها را پیگیری می‌کنند و پیشرفت خود را با دوستان‌شان به اشتراک می‌گذارند. به این دلیل، ما نایک را به عنوان «هماهنگ‌کننده شبکه» دسته‌بندی کردیم.

با این تحقیق به این نتیجه رسیدیم که اکثر شرکت‌ها تلاش می‌کنند مدل‌های کسب‌و‌کار شبکه-محور از شرکت‌هایی مانند اوبر، آمازون، Airbnb و پی‌پال را تقلید کنند. اما پیش از اینکه شروع به کپی کردن از مدل‌های کسب‌و‌کار آنها کنید، از مثال ساوث‌وست درس بگیرید. کپی کردن یک مدل کسب‌و‌کار بدون پیروی از یک مدل ذهنی منجر به نتایج ناامیدکننده‌ای خواهد شد. پیش از تغییر آنچه می‌توانید انجام دهید، باید شیوه تفکر خود را عوض کنید و سپس آنچه می‌توانید اندازه‌گیری کنید را تغییر دهید تا با هم‌تیمی‌های خود به یک اجماع برسید.توجه شما را به آگهی اخیر شرکت فولکس‌واگن جلب می‌کنم که در برنامه خود سعی دارد در صنعت اتومبیل‌های الکترونیک از تسلا پیشی بگیرد. مدیر برند فولکس‌واگن می‌گوید این شرکت به لطف پلت‌فرم MQB خود (یک طراحی مطابق با مقیاس برای ساخت اتومبیل)، به سرعت مزیت‌های هزینه‌ای به‌دست خواهد آورد.

فولکس‌واگن در حال جایگزینی مدل کسب‌و‌کار تسلا با مدل ذهنی نادرست است. فولکس‌واگن خود را یک تولیدکننده اتومبیل تصور می‌کند که از تکنولوژی استفاده می‌کند. از سوی دیگر، تسلا خود را یک شرکت تولیدکننده تکنولوژیک می‌بیند که اتومبیل تولید می‌کند. فولکس‌واگن خواهد گفت که ماشین‌های آن ساختارهای پیچیده‌ای دارند. اما الون ماسک، مدیر ارشد اجرایی تسلا در مورد «مدل S» (نوعی خودروی برقی و اولین محصول در شرکت تسلا موتورز است) گفته است که «این ماشین ساختارهای بسیار پیچیده‌ای دارد.»تفاوت در مدل‌های ذهنی، مدل‌های اندازه‌گیری بسیار متفاوتی را ایجاد می‌کند. داشتن یک ذهنیت تولیدکننده، باعث می‌شود صنعت اتومبیل‌سازی کاملا بر اندازه‌گیری تغییرات از یک مدل به مدل بعدی متمرکز شود. در مقابل، ذهنت تکنولوژی‌محور تسلا بر تولید نرم‌افزار متمرکز است تا مدل خودرو و حمل‌ونقل. ماسک گفته که «بیشتر اتومبیل‌ها مدلشان بالا نمی‌رود. اما مدل S سریع‌تر و بهتر می‌شود.»

شرکت جنرال الکتریک نشان می‌دهد که شرکت‌های موروثی می‌توانند با تغییر در مدل کسب‌و‌کارشان، یک مدل ذهنی و اندازه‌گیری جدید را بپذیرند. جف ایملت، مدیرعامل این شرکت، گفته است «ما تصمیم گرفته‌ایم هم در نقش پلت‌فرم باشیم و هم در نقش اپلیکیشن... همان‌طور که علم مواد هسته کسب‌وکارمان در 50 سال گذشته بود، می‌خواهیم در 20 سال آینده تجزیه‌ و‌ تحلیل‌ را هسته‌ای کنیم.»
 
جنرال الکتریک دریافته است که یک مدل کسب‌و‌کار شبکه‌بندی‌شده به یک سازمان شبکه‌بندی شده نیاز دارد.بث کام‌استاک، معاون هیات‌مدیره جنرال الکتریک بر تبدیل این شرکت به یک «سازمان نوظهور» متمرکز شده است. جنرال الکتریک همچنین از معیارهای بسیار متفاوتی برای کسب‌و‌کارهای پلت‌فرم خود استفاده می‌کند. این معیارهای کلیدی به‌جای رشد سود یا درآمد، «دارایی‌های پلت‌فرم» هستند. این امر برای یک کسب‌و‌کار پلت‌فرم مناسب است؛ چرا که به‌جای نتایج تغییر تدریجی در گذشته یا حال، ظرفیت رشد تصاعدی در آینده را اندازه‌گیری می‌کند.

فرصت‌های بسیاری برای ارائه تفکر جدید برای هر صنعت و عملکرد وجود دارد. به عنوان مثال، اکثر خرده‌فروشان، تاجرانی هستند که از تکنولوژی استفاده می‌کنند. آمازون یک تاجر تکنولوژیک است که روز به روز قدرت بیشتری در بازار به‌دست می‌آورد.
 
خرده‌فروشان سنتی نگران معیارهای سنتی هستند که به اهداف کسب‌و‌کار وابسته‌اند. در مقابل، 80 درصد معیارهای آمازون بازخوردهایی را ایجاد می‌کند که نشان می‌دهند این شرکت تا چه حد در راستای اهداف مشتریان موفق عمل کرده است. انقلاب دیجیتال شرکت‌ها را وادار می‌سازد از مدل‌های کسب‌و‌کار متمرکز بر محصولات و خدمات به مدل‌هایی حرکت کنند که شبکه‌ها و پلت‌فرم‌ها را هدف قرار می‌دهند. این تغییر نیاز به دوراندیشی، پذیرش مدل‌های جدید سازمانی و ترک عادات قدیمی دارد.لازمه تحول، تغییری اساسی در چگونگی تفکر شما و آنچه که اندازه‌گیری می‌کنید است. اما وقتی مدل ذهنی، کسب‌و‌کار و اندازه‌گیری را در یک راستا تنظیم می‌کنید، در مسیر خود به سوی دگرگونی موفق دیجیتال به درستی عمل خواهید کرد.
  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰
وب‌سایت شبکه - مهسا قنبری: جرقه گریزان خلاقیت. اغلب هر وقت که به آن بیشتر نیاز دارید، دشوارتر می‌یابیداش. بدون خبر (اغلب ساعت 3 صبح) حاضر می‌شود یا بدون اجازه (اغلب بعد از آن که مدیر از شما می‌پرسد آیا ایده‌ای دارید) می‌رود. و آشکار شدن آن اول سر صبح می‌تواند سخت‌تر از همه باشد.
 
 ۷ روش به اوج رساندن خلاقیت در ابتدای روز

خبر خوب این که محققین برخی از حقایق شگفت‌انگیز در مورد بدن و مغز انسان را افشا کرده‌اند که می‌توانند خلاقیت شما را صبح‌ها به حداکثر برسانند. این حقایق مشخص می‌کنند کارهایی وجود دارند که ما برای تقویت برونداد خلاقیت خود و حفظ جریان ایده‌ها می‌توانیم هر روز آن‌ها را انجام دهیم. در ادامه 7 ترفند را عنوان می‌کنیم که صبح‌ها به بالا بردن انرژی و گسترش برونداد خلاقیت شما کمک می‌کنند.

1- از فشردن دکمه اسنوز گوشی خود دست بردارید

متاسفانه، قابل بحث کردن نیست. اگر می‌خواهید صبح‌ها خلاق باشید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که زود بیدار شوید. اگر خواب باشید، نمی‌توانید رمان بنویسید، یک شاهکار نقاشی کنید یا طرح بزنید. حتی اگر هدفتان انجام هیچکدام از کارهای بالا نیست، یک زمان بیداری هدف برای خودتان تنظیم کنید. هر هفته با نیم‌ساعت زودتر بیدار شدن و عقب کشیدن ساعت سعی کنید به زمان بیداری هدف خود برسید. حتی اگر ساعت بیداری هدف شما فقط نیم ساعت زودتر است، قدرت رسیدن به آن را نادیده نگیرید! در همین نیم ساعت خیلی کارها می‌توانید انجام دهید.
 
 ۷ روش به اوج رساندن خلاقیت در ابتدای روز

به طور حتم، وسوسه می‌شوید که دکمه اسنوز را فشار دهید و وانمود کنید که با تلاش می‌توانید کارهای خلاقانه خود را به بعد از ظهر یا شب موکول نمایید. اما دلایل خاصی وجود دارد که چرا صبح‌ها می‌توانید بهتر کار ‌کنید. طبق تحقیق منتشر شده در مجله فیزویولوژی اعصاب، مغز خلاق در ساعات ابتدایی روز قویترین وضعیت را دارد. همچنین مطالعات نشان می‌دهند که اراده در واقع یک منبع محدود است که باید در طول روز به صورت راهبردی استفاده شود- بنابراین اگر کار خود را تا شب به تاخیر بیاندازید، ممکن است هرگز به انجام آن نرسید.

2- بیرون بروید و ورزش کنید

پیاده‌روی و سایر فعالیت‌های شدید، بهترین کالیزورها برای تفکرات بسیار خلاقانه هستند. با آرامش بخشیدن به مغز خود، در واقع به قشر جلویی مغز اجازه می‌دهید که استراحت کند، و ناگهان این برق زدن‌های شبانه به سراغ شما می‌آید. آرامش مغز حامی خلاقیت، سلامت و کاهش استرس است. دلایل مختلفی وجود دارند که چرا این کار مفید است.  پس بیرون بروید تا عملکرد مغز شما تقویت شود، تمرین صبحگاهی بیشترین اثر را دارد. فقط 35 دقیقه دویدن با شدت متوسط، یا ورزش‌هایی همچون ایروبیک مغز شما را آماده اوج عملکرد فکری می‌کند، این کار با متعادل سازی مواد شیمیایی عصبی صورت می‌گیرد که به عملکرد شناختی کمک می‌کند.
 
اگر قادر به انجام فعالیت‌های بسیار شدید نیستید، مشکلی ندارد. مطالعه اخیر نشان می‌دهد که 10 تا 15 دقیقه پیاده‌روی تند می‌تواند شما را بسیار خلاق کند- چون هماهنگی لازم برای پیاده‌روی، منطقه‌ای از مغز را که مسئول تفکر خطی است، اشغال می‌کند و ظرفیت شما را برای دریافت‌‌های خلاقانه، آزاد می‌سازد. بنابراین به خاطر داشته باشید، هر فعالیتی که ضربان قلب شما را بالا ببرد و سطح ویتامین دی شما را افزایش دهد، می‌تواند موجب افزایش در شناخت ‌شود.
 
 ۷ روش به اوج رساندن خلاقیت در ابتدای روز

3- قبل از استفاده از کافیین یک ساعت صبر کنید

این ترفند ممکن است برای کسانی که عادت به مصرف کافئین دارند، کمی عذاب‌آور باشد. بالاترین سطح کورتیزول مغز زمانی است که صبح از خواب بیدار می‌شوید، درست زمانی که اکثر ما عادت به استفاده از یک لیوان چای یا قهوه داریم. به‌هرحال، این کار درست نیست. وقتی بدن ما دوز کافئین صبحگاهی  را دریافت می‌کند، دیگر به آن تکیه می‌کند. و این کار در کل منجر به تولید کمتر کورتیزول می‌گردد و آن افزایش طبیعی که معمولا صبح‌ها صورت می‌گیرد را کاهش می‌دهد. راهکار این مشکل ساده است: کافیئن خود را حداقل یک ساعت بعد از‌بیدار شدن استفاده کنید. با این روش، هم کورتیزول به اندازه کافی در بدن شما تولید شده و هم از مزیت کافیئنی که همه ما به آن عادت کرده‌ایم، بهرمند می‌شویم.

4- با دست و بدون قصد و نیت بنویسید

حتماً لازم نیست نویسنده باشید تا بتوانید افکار شکل گرفته در ذهن‌تان را به روی کاغذ بیاورید. در حقیقت، نوشتن می‌تواند یک روش بسیار مفید باشد. وقتی افکار مغشوش، در هم و برهم و دیوانه‌کننده خود را روی کاغذ می‌آورید، می‌توانید روز خود را با چشمانی بازتر و شفاف‌تر آغاز کنید. نوشتن یک محرک فوق‌العاده است که شما را برای داشتن یک روز خلاق و موفقیت‌آمیز آماده می‌کند.
 
تایپ کردن را فراموش کنید و درعوض یک قلم بردارید. گاهی نوشتن با دست را تجربه کنید، حضور جوهر را روی انگشتان‌تان حس کنید و بوی کاغذ نو را استشمام کنید. جریان خلاقیت کمی زمان می‌برد. مطالعات نشان می‌دهند که فقط چند دقیقه نوشتن به خاطر نوشتن، می‌تواند همانند یک ورزش درمانی عمل کند که موجب تقویت حافظه می‌شود.
 
 ۷ روش به اوج رساندن خلاقیت در ابتدای روز

5- تفکر کنید و متفکر باشید

شرکت والت دیزنی پس از معرفی مدیتیشن یا مراقبه در محل کار خود، به نتایج جذابی دست یافت. مشخص شد که تمرکز حواس یک تکنیک عالی است تا به کارمندان کمک کند به راهکارهای خلاقانه دست پیدا کنند. برخی تحقیقات ادعا می‌کنند که مراقبه همراه با تمرکز حواس، سخت‌گیری  شناختی (Cognitive Rigidity) را کاهش می‌دهد. این تحقیقات نشان می‌دهند افرادی که مراقبه انجام نمی‌دهند، سخت‌گیری شناختی بیشتری نسبت به کسانی دارند که این کار را به طور منظم انجام می‌دهند، این افراد همچنین تمایل دارند از راهکارهای منسوخ شده و دشوار برای حل مشکلات آسان که مبتنی بر تجربیات گذشته آنان هستند، استفاده نمایند. این در حالی است که افراد اهل مراقبه مشکلات را به روش‌های جدید حل می‌کنند.
 
روز خود را با 15 الی 20 دقیقه مراقبه ذهنی آغاز کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا سخت‌گیری شناختی را محدود کنید، این کار ذهن شما را شفاف می‌کند تا درک خلاقیت به شکوفایی برسد. همچنین باعث آرامش احساسات شما و تقویت تمرکز و بینش می‌شود.

6- ده دقیقه موسیقی گوش کنید

موسیقی یک ابزار فوق‌العاده برای باز کردن قفل خلاقیت است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که موسیقی به تحریک بخشی از ذهن شما که کنترل عمل‌های حرکتی، احساسات و خلاقیت را بر عهده دارد، کمک می‌کند. اگر در میانه انجام یک کار خلاقانه هستید موسیقی باعث می‌شود تا تمرکز شما روی کارتان بیشتر شود. به‌هرحال شواهد حاکی از آن هستند که موسیقی در کل کنجکاوی را افزایش می‌دهد. سعی کنید صبح‌ها هنگام دوش گرفتن یا تهیه صبحانه قبل از نشستن پشت میز کارتان به یک آلبوم جدید گوش دهید. موسیقی کلاسیک می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

7- گوشی همراه خود را خاموش یا در حالت بی‌صدا قرار دهید  

هیچ چیز به اندازه حواس‌پرتی نمی‌تواند قاتل خلاقیت باشد. وقفه دشمن انسان است. یک استراتژی برای چک کردن ایمیل، به‌روزرسانی شبکه‌های اجتماعی یا پاسخ به متن‌ها تنظیم کنید. اپ‌های پیام‌رسان یا شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به خلاقیت شما آسیب بزنند، آن‌ها شما را به سوراخ خرگوشی هدایت می‌کنند که نه تنها انتهایی ندارد بلکه چیزی هم در آن نیست. عدم وجود محرک‌های خارجی باعث می‌شود که مغز محرک‌های خودش را بسازد.
 
شناور ماندن روی آب خلاقیت را به روشی شبیه خواب یا مراقبه تحریک می‌کند. البته استفاده از این امکان برای هر کسی وجود ندارد، اما شما می‌توانید تمرکز خلاقیت خود را با دوری از شبکه‌هایی همچون اینستاگرام یا فیس بوک تا پایان روز حفظ کنید.   
  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰
برترین ها: در قدیم، دخترها و پسرها  زود ازدواج می کردند. آنها بعد از چند دیدار کوتاه بله را می گفتند و به همان سرعت هم بچه دار می شدند. در آن زمان زنان تا سن 25 سالگی حداقل 3 فرزند داشتند، اما ازدواج امروزه قابل مقایسه با گذشته نیست. دخترها و پسرها هر زمان که دوست داشته باشند تن به ازدواج می دهند و معمولا فرد مورد نظرشان را خودشان انتخاب می کنند.
 
اما جدا از نظرات شخصی هر فرد در مورد ازدواج، متولدین ماههای مختلف با توجه به خصوصیات اخلاقی مشترکی که دارند، تا حدودی یکسان عمل می کنند. در این مطلب پیش بینی خود را در مورد زمان ازدواج و علایق متولدین ماههای مختلف سال، برایتان آورده ایم.
 
 متولدین ماههای مختلف در چه سنی ازدواج می کنند؟
 
فروردین- عروسی عاشقانه اواخر دهه 20 سالگی
 
فروردینی ها افرادی هستند که دوست دارند با احتیاط قدم بردارند. آنها با اراده بالا می توانند صبر پیشه کنند تا به مراد دلشان برسند. برای آنها ازدواج هرگز تصمیم ساده ای نیست، به همین دلیل در آن عجله نمی کنند. آنها هرگز قبل از 20 سالگی تن به ازدواج نمی دهند. اما پس از این که جواب «بله» را گفتند، تازه زندگی شان آغاز می شود و شور و شوق لازم را برای ماجراجویی به همراه شریک زندگی شان به دست می آورند. آنها دوست ندارند که تا قبل از آن روز موعود دیگران را از تصمیم نهایی خود آگاه کنند. بنابراین اگر یک روز صبح بیدار شدید و شنیدید که متولدین این ماه تصمیم به ازدواج دارد، شوکه نشوید.
 
اردیبهشت- عروسی فضای باز در دهه 30 سالگی
 
برخلاف فروردینی ها، متولدین اردیبهشت افرادی هستند که کمتر خیالپردازی می کنند و بیشتر به واقعیت وابسته اند. آنها امنیت و ثبات را ستایش می کنند. بهتر است که آنها در دهه 30 سالگی خود ازدواج کنند، بدین علت که اول باید به دنبال شادی و آرامش در درون خود باشند، سپس آن را در دیگری جستجو کنند. بهترین فصل برای برگزاری جشن عروسی برای اردیبهشتی ها پاییز است. آنها دوست دارند که عروسی خود را در فضایی باز و میان برگ های رنگی درختان جشن بگیرند.
 
خرداد- جشن عروسی پر از سورپرایز در 35 سالگی
 
با توجه به خصوصیت دو قطبی متولدین ماه خرداد، سخت است که زمان دقیق ازدواج آنها را حدس بزنیم. یک زمان آنها از ازدواج مطمئن هستند و زمان دیگر تردید دارند. آنها سالهای بسیاری را در این تناقض دست و پا می زنند اما در نهایت بعد از 30 سالگی به ثبات دلخواه خود می رسند. اینطور می رسد که 35 سالگی ایده آل ترین سن برای پیوند آنهاست. آنها افراد خلاقی هستند که دوست دارند جشنی پر از سورپرایز برپا کنند.
 
 متولدین ماههای مختلف در چه سنی ازدواج می کنند؟
 
تیر- جشنی کاملا خانوادگی در اواسط دهه 20 سالگی
 
متولدین ماه تیر افرادی هستند که به دنبال سرپناه و امنیت اند. به همین دلیل هم دوست دارند که هر چه زودتر فرشته نگهبان خود را پیدا کنند. به محض اینکه آنها در کنار فردی احساس امنیت کنند، عاشق اش می شوند، عشقی که به سادگی از بین نمی رود. از آنجا که آنها عاشق خانواده اند، جشن خود را نیز بسیار خصوصی و خانوادگی برگزار می کنند. عروسی مورد علاقه آنها در فصل تابستان که زمان خوبی برای استراحت میهمان هاست، می باشد.
 
مرداد-جشن عروسی سال نو در 30 تا 40 سالگی
 
مردادی ها به عاشق پیشه ها مشهورند. آنها دوست دارند که اول عاشق شوند سپس تصمیم به ازدواج بگیرند. به همین دلیل زمان زیادی را صرف رابطه های خود می کنند که یکی از دلایل دیر ازدواج کردن آنهاست. مردادی ها دوست دارند که عشق شان زبانزد خاص و عام باشد، عشقی که در شب عروسی نیز آشکار است و دیگران را به تحسین وا می دارد. شب عروسی متولدین این ماه جشنی به یاد ماندنی و رمانتیک است به خصوص وقتی که مصادف با جشن سال نو باشد.
 
شهریور- جشنی زمستانی در اواخر دهه 20 سالگی
 
دیگران شما را لجباز می خوانند اما ما به خوبی می دانیم که این رفتار شما نه لجبازی بلکه ثبات در رسیدن به تصمیمی است که در سر دارید. فکرهای زیادی در سر شماست که دوست دارید هر چه زودتر به آنها برسید، به همین دلیل است که دوست ندارید عجولانه تصمیم بگیرید. در اواخر 20 سالگی، زمانی که استقلال خود را به دست آورده اید و یاد گرفتید که چگونه با جریان های مختلف خودتان را وفق دهید، بهترین زمان برای ازدواج شماست. شما فردی ایده آلیستی هستید که دوست دارید همه چیز به بهترین شکل ممکن انجام شود. فصل زمستان بهترین زمان برای برگزاری جشن عروسی شماست.
 
مهر- عروسی تابستانه در اوایل دهه 20 سالگی
 
مهری ها عاشق سادگی و ثابت اند. آنها یک جشن عروسی افسانه ای نمی خواهند به همین دلیل هم زمانی که احساس کنند نیمه گمشده شان را پیدا کرده اند، به سرعت ازدواج می کنند که معمولا بین 20 تا 25 سالگی است. اگر چه عروسی مجلل برای آنها اهمیت چندانی ندارد اما به ظرافت و جزییات علاقه زیادی نشان می دهند.  یک عروسی در فصل تابستان می تواند خواسته های آنها را تبدیل به واقعیت کند.
 
آبان- عروسی مجلل بین 30 تا 40 سالگی
 
متولدین آبان عاشق تجملات اند و به تبع هم دوست دارند که در مهمترین روز زندگی شان چون پرنسسی بدرخشند. آنها برای آرزوهای خود ارزش زیادی قائلند به همین دلیل تا فرد مورد علاقه شان را پیدا نکنند، تصمیم نمی گیرند. آبانی ها زمان زیادی را به آماده سازی مراسم عروسی خود اختصاص می دهند و همین موضوع عروسی آنها را تبدیل به یکی از به یاد ماندنی ترین جشن ها هم برای خود و هم برای دیگران می کند.
 
آذر- جشنی بدون نقص در اوسط دهه 30 سالگی
 
متولدین آذر همیشه به دنبال تغییر و تنوعی در زندگی شان هستند. اگر چه این خصوصیت مثبت است اما در برخی شرایط مشکل ساز نیز می شود. آنها به سادگی تن به رابطه های عاطفی نمی دهند و دوست دارند که بعد از کسب تجربیات لازم، تصمیم جدی خود را برای ازدواج بگیرند. زمانی که صحبت از تدارکات مراسم عروسی می شود، ایده های زیاد و خلاقانه ای در سر آذری هاست. اگر چه در این شرایط بسیاری از زوج ها گیج می شوند اما آذری ها کارشان را خوب بلدند. آنها به دیگران اجازه دخالت نمی دهند بلکه خود برای یک جشن عروسی ایده آل و بی نقص برنامه ریزی می کنند.
 
 متولدین ماههای مختلف در چه سنی ازدواج می کنند؟
 
دی- جشنی رمانتیک در اوایل دهه 20 سالگی
 
متولدین ماه دی دوست دارند که از طریق دوستان و اقوام خود مورد تعریف و تمجید قرار بگیرند به همین دلیل از همان سالهای اول جوانی رابطه ای عاطفی و جدی را آغاز می کنند. آنها نه تنها دوست دارند که هر چه زودتر تشکیل خانواده دهند بلکه به شدت هم به اطرافیان خود وفادارند. به همین دلیل احتمال این که در اوایل دهه 20 سالگی شان ازدواج کنند، زیاد است. اما زمانی که صحبت از مراسم عروسی می شود، آنها کمی دست و پایشان را گم می کنند. برای این منظور پیشنهاد می کنیم که اولویت هایشان را روی کاغذ بنویسند و طبق آنها مرحله به مرحله پیش روند.
 
بهمن- جشنی بهاره بین 40 تا 50 سالگی
 
بهمنی ها دوست دارند که منحصر بفرد باشند، به همین دلیل شیوه زندگی ای جز دیگران را در پیش می گیرند. آنها عاشق مسافرت، کشف و اکتشاف و هیجان اند و دوست دارند که قبل از ازدواج تمام این تجربیات را به دست آورند. متولدین این ماه سال از سنت ها بیزارند به همین دلیل ازدواجی در سنین بالا را می پسندند. بهار فصلی رویایی برای  آنهاست و یک جشن عروسی در این فصل نیز برای آنها به همان رویایی پیش خواهد رفت.
 
اسفند- جشنی در ماه کامل در سن 26 سالگی
 
اسفندی ها از تنهایی تنفر دارند. از طرفی آنها دوست دارند که با شریک زندگی شان به هر جایی قدم بگذارند، از طرف دیگر افرادی به شدت خیالباف هستند. بنابراین به شرطی جواب مثبت می دهند که فرد مورد نظر به آرزوهایش احترام و او را در رسیدن به آنها یاری رساند. احتمال این که آنها در سن 26 سالگی تصمیم قطعی خود را بگیرند، زیاد است. زمانی که صحبت از تاریخ عروسی می شود آنها شبی رمانتیک مانند شبی که ماه کامل است را انتخاب می کنند. 
  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰
خبرگزاری ایسنا: بیش از ٦٠ هزار نفر، روز گذشته قسمت اول از فصل دوم سریال «شهرزاد» را به صورت آنلاین تماشا کردند.
 
چند نفر «شهرزاد» را آنلاین دیدند؟

 و به نقل از روابط عمومی سریال «شهرزاد»، با توجه به اینکه لوح فشرده فصل دوم این سریال از صبح دوشنبه (٢٩ خرداد ماه) عرضه و همچنین پخش آنلاین آن از سایت otusplay.ir رسما آغاز شد، بیش از ٦٠ هزار نفر در داخل کشور قسمت اول از فصل دوم سریال «شهرزاد» را به صورت آنلاین تماشا کردند.
 
چند نفر «شهرزاد» را آنلاین دیدند؟

اما میزان قطعی استقبال از پخش آنلاین قسمت اول سریال «شهرزاد۲» توسط مخاطبان داخل و خارج از کشور متعاقباً اعلام خواهد شد.
 
چند نفر «شهرزاد» را آنلاین دیدند؟

سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی و سرمایه‌گذاری سید محمد امامی تولید شده است.
 
چند نفر «شهرزاد» را آنلاین دیدند؟

رضا کیانیان، رویا نونهالی، امیر جعفری و آتنه فقیه نصیری از بازیگران جدید فصل دوم هستند که در کنار ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، مهدی سلطانی، پرویز فلاحی پور، گلاره عباسی، سهیلا رضوی، فریبا متخصص، امیر حسین فتحی و ... ایفای نقش می‌کنند.
  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰

خبرگزاری فارس: کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از قطعی شدن صعود تیم ملی فتبال ایران به جام جهانی 2018 روسیه به عنوان دومین تیم جهان، شب گذشته تهران را به مقصد پرتغال ترک کرد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی بعد از اینکه روز گذشته در اولین جلسه فنی مربیان تیم‌های ملی شرکت کرد، بعد از مشخص کردن وظایف هر کدام از تیم‌های ملی که حالا قرار است همگی زیر نظر او کار کنند؛ برای حدود یک ماه به کشورش بازگشت.

اردوی بعدی تیم ملی ایران برای دیدار با کره‌جنوبی قرار است اول شهریورماه آغاز شود و کی‌روش برای هماهنگی‌ها و تدوین برنامه‌های بعدی تیم تحت نظارتش به ایران بازخواهد گشت.

  • وبگاه نقره