بلاگ نقره ای

موضوعات علمی، هنری، فرهنگی، سرگرمی و تفریحی

بلاگ نقره ای

موضوعات علمی، هنری، فرهنگی، سرگرمی و تفریحی

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


 


اگر شما هم خواهان یک شکم تخت و صاف هستید این مواد غذایی را فراموش نکنید.



شکمی تخت با جو دو سر


جو دو سر سرشار از فیبر است و ساعت ها در معده شما باقی می ماند. شما می توانید آن را با توت، شیرین سپس مصرف کنید.



شکمی تخت با بادام و آجیل

این مواد شما را سیر نگه می دارند و باعث کوچک کردن شکم تان می شوند. تحقیقات نشان می دهد افرادی که آجیل می خورند مدت زمان بیشتری از آنهایی که برنج می خورند، سیر می مانند. برای سیر ماندن در طول روز، 24 عدد بادام بخورید. از مصرف آجیل های شور نیز خودداری کنید زیرا سدیم زیاد، فشار خون را بالا می برد.



شکمی تخت با پودر پروتئین

این ماده تنها مخصوص ورزشکاران نیست! پودر پروتئین حاوی اسید آمینو است که چربی ها را می سوزاند و در ساخت ماهیچه موثر است. دو قاشق چای خوری از این ماده را به اسموتی خود اضافه کنید و از فواید مواد مغذی و سالم آن لذت ببرید. برای درست کردن اسموتی، میوه، ماست و شیر کم چرب را با پودر پروتئین مخلوط کنید.



شکمی تخت با روغن زیتون


هر کسی به مقدار کمی چربی برای کنترل گرسنگی احتیاج دارد. از اسید چرب تک‌سیرنشده مانند روغن زیتون یا کانولا مصرف کنید. این مواد کلسترول شما را کنترل و شما را سیر نگه خواهد داشت. روغن های هیدروژنه را نیز از رژیم غذایی خود حذف کنید زیرا با چربی های ترانس ناسالم ساخته شده اند.



شکمی تخت با توت



توت سرشار از فیبر است. یک فنجان از این ماده تنها 6 گرم کالری دارد.



شکمی تخت با تخم مرغ


تخم مرغ شامل ویتامین ب12 است، ویتامینی که چربی های بدن را از بین می برد. تحقیقات نشان داده افرادی که روزانه برای صبحانه تخم مرغ مصرف می کنند، بیشتر از آنهایی که نان های شیرین می خورند، وزن کم می کنند. اگر کلسترول بالایی دارید، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.



شکمی تخت با حبوبات


حبوبات کالری کم اما فیبر زیادی دارند که در کاهش وزن موثر است. هفته ای یک بار به جای گوشت، حبوبات مصرف کنید. در این صورت شما مقدار زیادی چربی از رژیم تان حذف و فیبر را جایگزین آن خواهید کرد.



شکمی تخت با ماهی و گوشت بدون چربی



بدن شما هنگام هضم پروتئین کالری بیشتری نسبت به کربوهیدرات و چربی می سوزاند. اگر می خواهید چربی اشباع شده کمتری دریافت کنید، ماهی بخورید. سالمون و ماهی تن انتخاب های خوبی هستند. این مواد حاوی امگا 3، از استرس که خود عامل چربی شکم است، جلوگیری می کنند.


شکمی تخت با غلات



اگر می خواهید گرسنه نشوید، غلات مصرف کنید. فیبر موجود در این مواد شما را سیر نگه می دارد.



شکمی تخت با سبزیجات سبز رنگ


سبزیجاتی مانند اسفناج و بروکلی سرشار از فیبر زیاد و کالری کم هستند. قبل از وعده های غذایی خود، سالادی با سبزیجات سبز رنگ درست و مصرف کنید.



شکمی تخت با کره بادام زمینی


چه کسی فکرش را می کرد که این ماده خوشمزه، چربی شکم را از بین ببرد؟ کره بادام زمینی سرشار از نیاسین (ویتامین ب3) است، ویتامینی که هضم غذا را سرعت می بخشد و چربی شکم را نیز از بین می برد. فقط باید مراقب مقدار مصرفی آن باشید. از آنجا که این ماده چربی زیادی دارد، مصرف تنها 2 قاشق غذاخوری از آن در روز توصیه می شود. تا جایی که می توانید کره بادام زمینی خانگی مصرف کنید زیرا در کره های بادام زمینی که در بازار به فروش می رسند، شکر اضافه شده است.



شکمی تخت با لبنیات

کلسیم چربی ها را از بین می برد. فقط یادتان باشد که لبنیات کم چرب یا بدون چرب مصرف کنید.



شکمی تخت با آواکادو

علاوه بر چربی های سالمی که در این ماده وجود دارد، آواکادو منبع فیبر (11 تا 17 گرم در یک عدد آواکادو) و یکی از بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از گرسنگی است.


منبع: زندگی ایده آل
  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰


آیا شما هم زوج های خوشبختی در اطرافتان دارید که همیشه انگار تازه با هم آشنا شده اند و به نظر می رسد که از هر لحظه با هم بودن لذت می برند؟ چه طور ممکن است بعد از این همه مدت با هم زندگی کردن و این همه فشار و استرسی که زندگی روزمره و مسائل خانوادگی به انسان وارد می کنند آنها همچنان بتوانند رابطه خود را به خوبی روزهای اول حفظ کنند؟ در اینجا ده عادت زوج های خوشبخت به شما معرفی شده اند.

 



1. آنها همزمان با هم به رختخواب می روند
یادتان است اوایل ازدواجتان هیچ وقت بعد از این که همسرتان می رفت بخوابد شما پای تلویزیون نمی نشستید؟ این کار برای دوام زندگی زناشویی از اهمیت زیادی برخوردار است. زمانی که با هم به رختخوای می روید حتی اگر رابطه جنسی در کار نباشد هم اطمینین می یابید که با هم و در کنار هم هستید. با هم خوابیدن نشان می دهد که شما دارید روزتان را با هم به پایان می رسانید.

2. آنها علایق مشترکشان را پیدا می کنند
این که از انجام دادن کاری با یکدیگر لذت ببرید بسیار مهم است. مطمئنا شما از تمام سرگرمی های یکدیگر لذت نمی برید و این که زمانی را برای خودتان و سرگرمی هایتان کنار بگذارید برای رابطه بسیار مفید هم می تواند باشد. اما باید فعالیت هایی را پیدا کنید که هر دوی شما از انجام آنها به عنوان یک زوج لذت ببرید. از امتحان رستوران های مختلف گرفته تا دوچرخه سواری شبانه یا تماشای سریال هایی که هر دوی شما دوست دارید، هر چیزی که برای هردوی شما جالب است را انجام دهید.

3. آنها یکدیگر را لمس می کنند
کارهای کوچکی مثل این که دست همدیگر را بگیرید، یکدیگر را در آغوش بکشید یا دست دور شانه هم بیندازید احساس نزدیکی را بین شما زیاد کرده و یکی از عوامل مهم یک زندگی موفق زناشویی هستند. وقتی سال ها در کنار هم باشید خیلی راحت ممکن است نزدیکی و صمیمیت بین شما از بین برود. وقتی دست در دست هم در خیابان قدم می زنید به همدیگر و به همینطور به دیگران این پیام را منتقل می کنید که شما خوشبخت هستید.

4. آنها الکی غر نمی زنند
زوج های خوشبخت کارهای مثبتی که شریک زندگیشان انجام می دهد را مورد تأکید قرار می دهند. آنها به طور مداوم اشتباهات همدیگر را زیر ذره بین قرار نمی دهند، غر نمی زنند و از هم انتقاد نمی کنند. اگر چیزی شما را خیلی اذیت می کند در مورد آن با همسرتان صحبت کنید. اما این که بخواهید تمام مدت برای هر چیز کوچکی غر بزنید اصلا کار خوبی نیست و ناراحت کردن شما اهمیت خود را برای طرف مقابلتان از دست می دهد.

5. آنها بوسیدن همدیگر هنگام خداحافظی و گفتن دوستت دارم را فراموش نمی کنند
انجام برخی کارهای کوچک و تکراری که شاید به نظر بعضی ها لوس بیاید بسیار ضروری هستند. صبح ها قبل از این که بروید سر کار همدیگر را ببوسید و بگویید دوستت دارم. بعد از ظهر ها هم بعد از یک روز طولانی کاری همین کار را انجام دهید. این کار را با میل و رغبت انجام دهید و خواهید دید که با انجام این کار و با به اشتراک گذاشتن احساساتتان علاقه بیشتری به یکدیگر پیدا می کنید. وقتی روزتان را با کاری مثبت شروع کنید روزی خوب در پیش خواهید داشت.

6. آنها همدیگر را فراموش نمی کنند
مگر می شود کسی که داری هر روز با او زندگی می کنی را فراموش کنی؟! بله! این اتفاق به سادگی می افتد. در دنیای دیوانه ما خیلی ساده درگیری های روزانه باعث می شوند همدیگر را فراموش کنیم. یادتان است روزهای اول آشنایی چقدر برای دیدن همدیگر ذوق داشتید؟ حالا چه چیزی مانع این احساس شده است؟ برای یکدیگر وقت بگذارید و برای شاد کردن طرف مقابلتان هرچند با کاری کوچک تلاش کنید. خدا را شکر کنید که کسی را دوست دارید و او هم شما را دوست دارد.

7. آنها با هم بیرون می روند
قرار گذاشتن با یکدیگر ضروری است. درست مثل اوایل آشنایی با هم در خارج از منزل قرار بگذارید و برای تمام شب برنامه ریزی کنید. این کار باعث می شود برای بهتر شدن رابطه تان و لذت بردن از همراهی یکدیگر تلاش کنید. حتی اگر به نظرتان مسخره بیاید این که حسابی به خودتان برسید و بیرون از خانه با همسرتان قرار بگذارید رابطه شما را قوی می کند و حس خوشبختی را در شما زنده می کند. وقتی برای زنده نگه داشتن آتش عشق تلاش کنید، در راه خوشبختی قدم بر می دارید.

8. آنها از همراهی یکدیگر لذت می برند
این که با یکدیگر مانند دوستانی واقعی و صمیمی باشید نیاز به تلاش بسیاری دارد. وقتی آنقدر زیاد با هم بوده اید که حس می کنید تمام عمرتان را در کنار یکدیگر گذرانده اید خیلی راحت حضور یکدیگر را ندیده می گیرید. در مورد علایقتان، اتفاقاتی که طی روز برایتان می افتد و افرادی که می شناسید یا هر چیز دیگری که با بهترین دوستتان مورد بحث قرار می دهید با هم صحبت کنید.

9. آنها از تکرار فرار می کنند
رایطه شما نباید مثل یک برنامه تنظیم شده باشد. آیا هر روز سر ساعت مقرری با هم تماس می گیرید؟ هر شب همان کارهای تکراری را انجام می دهید؟ اگر این طور است در برنامه تان تغییر ایجاد کنید. زندگی شما به عنوان یک زوج نباید قابل پیش بینی باشد. انسان هیچ گاه از هیچ چیزی که مثل یک برنامه غیر قابل تغییر باشد لذت نمی برد. همدیگر را با کارهای غافلگیر کننده و جالب خوشحال کنید.


10. آنها تلفن همراهشان را کنار می گذارند
زوج های خوشبخت وقتی در کنار همدیگر هستند تلفن هایشان را کنار می گذارند و تمام توجهشان را بر روی یکدیگر متمرکز می کنند. بیشتر پیام هایی که روی وایبر و واتساپ و امثال آنها می گیرید ضروری نیستند و عکس های اینستاگرام هم فرار نخواهند کرد. وقتی حواستان به گوشی هایتان باشد تنها جسمتان در کنار یکدیگر است و احساس با هم بودن نمی کنید. برای این که از زمانی که با هم هستید لذت ببرید تلفن های همراهتان را کنار بگذارید.
  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰


تصمیماتی که در دهه 30 زندگی می گیرید می تواند اثرات بلند مدتی بر زندگی شما بگذارند. ممکن است فرصت هایی را از دست بدهید که هیچ گاه در زندگی به دست نمی آیند. به همین دلیل ما در اینجا بزرگ ترین اشتباهاتی را که افراد در این دوره از زندگی خود مرتکب می شوند، برایتان آورده ایم.

اولین اشتباه دهه 30 زندگی : آرزوهای شغلی تان را نادیده می گیرید

افراد در دهه 20 زندگی خود معمولا شغل هایی را انتخاب می کنند که علاقه ای به آنها ندارند، اما پیش از آن که بفهمند، می بینند در دام آن گیر افتادند. اگر می خواهید در زمینه مورد علاقه خود کار کنید، این را بدانید که هر چه سن و مسئولیت شما بیشتر شود، ایجاد تغییرات زندگی نیز سخت تر خواهد شد.

دومین اشتباه دهه 30 زندگی : به کار خود بیش از خانواده و دوستان اهمیت می دهید

خود را وقف کار نکنید. از لحظات خوب تان خاطره بسازید. هر چه سن تان بالاتر رود، برقراری ارتباط های عمیق با دیگران برایتان سخت تر خواهد شد.

سومین اشتباه دهه 30 زندگی : عوامل منفی را از خود دور نمی کنید

برخی فکر می کنند ریسک کردن و گرفتن تصمیمات جسورانه، متعلق به دهه 20 زندگی است. اما بدانید که سن، بهانه خوبی برای ادامه ارتباطات، دوستی یا شغلی که تمام اشتیاق و انرژی شما را می گیرد، نیست.
«نه» گفتن به دیگران، کارها و تعهداتی را که با ارزش های زندگی شما جور در نمی آید، بیاموزید.

چهارمین اشتاه دهه 30 زندگی : رشد و پیشرفت را متوقف می کنید

حتی اگر شما فردی هستید که دهه بیست زندگی تان را به کسب علم و مهارت های لازم پرداخته اید، صدمه بزرگی به خودتان می زنید اگر یادگیری و دنبال کردن علاقمندی هایتان را متوقف کنید.

در گیری مردم در دهه 30 زندگی شان آنقدر زیاد است که دیگر نگران رشد فردی خود نیستند. اما اگر شما به یادگیری و رشد ذهنی خود ادامه دهید و مراقب سلامت جسمی و روحی خود باشید، در دهه 40 زندگی تان به موفقیت های زیادی نسبت به دیگران خواهید رسید.

پنجمین اشتباه دهه 30 زندگی : به سلامت خود اهمیت نمی دهید

کار کردن می تواند بر سلامت افراد لطمه وارد کند. بنابراین سلامت خود را در اولویت تمام کارها قرار دهید. طوری نباشد که دهه 30 زندگی تان مدام احساس خستگی و کسالت کنید. ورزش را به فعالیت روزانه خود بیافزایید و از تحرکی که بر زیبای شما تاثیر مثبتی خواهد داشت، لذت ببرید.

ششمین اشتباه دهه 30 زندگی : از بچه دار شدن خودداری می کنید

افراد زیادی به دلیل از دست ندادن فرصت های شغلی، بچه دار شدن را به تعویق می اندازند و سالها بعد، در دهه 40 زندگی شان در می یابند که برای بچه دار شدن بسیار دیر است. بنابراین اگه قصد بارداری دارید، قبل از آن که دیر شود، اقدام کنید.

هفتمین اشتباه دهه 30 زندگی : زمان کافی برای خانواده خود نمی گذراید

جیمز آلتوچر 43 ساله، در وبلاگ خود نوشته است: «زمانی که 34 سالم بود، روزی پدرم با من تماس گرفت اما من به دلیل جلسه ای که داشتم، تماس او را قطع کردم و پس از اتمام جلسه هم با او تماس نگرفتم. چند ماه بعد او بر اثر سکته از دنیا رفت. حال من عذاب وجدان شدیدی دارم.»
هر چه سن شما بیشتر شود، والدین شما نیز مسن تر خواهند شد. بنابراین فرصت بودن با آنها را از دست ندهید.

هشتمین اشتباه دهه 30 زندگی : برای آینده پس انداز مالی نمی کنید

ممکن است تصمیم بگیرید تمام پول خود را صرف شروع کاری جدید کنید، اما به تمام جوانب آن خوب بیاندیشید. اگر در این کار شکست بخورید، چه اتفاقی می افتد؟
شما باید برای دوران بازنشستگی خود، پس انداز مالی داشته باشید و این کار با افزایش سن، سخت تر می شود. بنابراین هر چه زودتر اقدام به این کار کنید، بهتر است.

نهمین اشتباه دهه 30 زندگی : به خوشگذرانی خود اهمیت نمی دهید

سی سالگی به معنی اتمام لذت و خوشگذرانی نیست. اگر تمام وقت خود را صرف کار و جمع آوری پول کنید، درست آن هنگام که از کار فارغ می شوید، می بینید که نیمی از عمرتان گذشته است و دیگر توانایی کافی برای هیچ تفریحی نخواهید داشت.
با دوستان تان قرار بگذارید، با خانواده خود به مسافرت و کنسرت بروید. یادتان باشد اگر پولی که به دست می آورید شادی آور نباشد، شما هیچوقت خوشبخت نخواهید بود.

مجله ایده آل

  • وبگاه نقره
  • ۱
  • ۰



استیو جابز یک مبتکر فوق‌العاده باهوش بود. او یک کارآفرین موفق و یک رؤیاپرداز شگفت‌انگیز بود. استیو جابز، بنیان‌گذار و مدیر عامل سابق اپل رهبر و اسطوره‌ای بی نظیر بود. او حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. افکار استیو جابز در مورد اشتباهات، دنبال کردن ندای درون و استفاده‌ی حداکثری از زمان محدودی که در این دنیا به ما انسان‌ها از طرف خداوند هدیه شده است ستودنی بود. وقتی استیون پاول جابز از دنیا رفت نه تنها یک شرکت موفق بین‌المللی به نام اپل از خود به یادگار گذاشت بلکه گنجینه‌ای ارزشمند از جملات الهام بخش و زیبا را برای افرادی که به دنیال موفقیت هستند باقی گذاشت. این جملات زیبا، آموزنده و الهام بخش از استیو جابز برای همیشه زندگی شما را تغییر خواهد داد.

۱۵ جمله‌ الهام بخش از استیو جابز که زندگی‌تان را برای همیشه تغییر خواهد داد.

۱-شما نمی‌توانید با نگاه به جلو و پیشگویی نقاط را به یکدیگر وصل کنید، تنها با نگاه به عقب یا گذشته می‌توانید این نقاط را به یکدیگر متصل کنید؛ بنابراین می‌توانید به این مطلب که این نقاط جایی در آینده به یکدیگر متصل خواهند شد اعتماد کنید.

وقتی در یک موقعیت دشوار گیر کرده‌اید، یا در مورد مسیر زندگی‌تان دچار دو دلی و هراس هستید، اعتماد به این حقیقت که در نهایت همه چیز به یکدیگر متصل خواهد شد بسیار مهم و حیاتی است.

۲-زمان شما محدود است، پس این زمان محدود را با زندگی بر اساس اعتقادات و نگرش دیگران هدر ندهید.

خودتان باشید! دنیا به نقاط قوت منحصر به فرد شما نیاز دارد. اگر تلاش می‌کنید که شبیه دیگران باشید و یا به فردی تبدیل شوید که دیگران از شما انتظار دارند هرگز موفق نخواهید شد. خلقت شما زیبا بوده است و مطمئناً کار یا هدفی در این دنیا وجود دارد که تنها شما باید آن را انجام دهید.

۳-اجازه ندهید صدای افکار و اعتقادات دیگران صدای ندای درون شما را در خود غرق کند.

اگر هدف شما خشنود کردن دیگران است، برای سقوط و شکست آماده شوید. شما هرگز نمی‌توانید همه‌ی مردم را راضی و خشنود کنید. اگر به نظرات دیگران در مورد زندگی شخصی‌تان خیلی اهمیت می‌دهید به زودی دلسرد و ناامید خواهید شد. هرگز اجازه ندهید صدای قضاوت‌های بی‌دلیل دیگران آرزوها و اهداف ارزشمندتان را به نابودی بکشانند. نگذارید آتش میل و اشتیاق درونی که شما را زنده نگه داشته است خاموش شود.

۴-شجاع باشید و از شهود و ندای درون خود پیروی کنید. آن‌ها همین الان هم به خوبی می‌دانند که شما واقعاً می‌خواهید به چه فردی تبدیل شوید.

آیا تا به حال به خود گفته‌اید: «دوست داشتم فلان کار را با زمان خود انجام دهم، اما…؟ بر این اماها، ترس‌ها و موانع غلبه کنید. برای دنبال کردن ندای درون خود شجاع باشید.

۵-حریص باش، دیوانه باش.

با انگیزه باشید. سخت تلاش کنید، برای یادگیری مشتاق باشید، خطر کنید و همیشه و هر زمان کاری را انجام دهید که دیگران آن را غیر ممکن می‌دانند.

۶-اگر امروز آخرین روز زندگی‌تان بود آیا کاری که قصد دارید آن را انجام دهید را انجام می‌دادید؟

استیو جابز می‌گفت که او هر روز صبح در مقابل آینه این سؤال را از خود می‌پرسید و هر وقت که برای چند روز متوالی پاسخش به این سؤال نه بود متوجه می‌شد که نیاز است چیزی را تغییر دهد. ملاقات با خودتان در آینه و پرسیدن این سؤال به شما کمک می‌کند بفهمید که آیا کارهایی که می‌خواهید انجام دهید واقعاً مهم هستند و آیا برنامه‌ی روزانه‌تان با اولویت‌های زندگی‌تان همخوانی دارد؟

۷-من فکر می‌کنم بزرگ‌ترین افسوس‌های شما در مورد کارهایی است که هرگز انجام نداده‌اید.

چند نفر از ما از شغل خود متنفریم؟ چند نفر از ما تنها به این دلیل که از ریسک کردن می‌ترسیم در بدبختی و فقر زندگی می‌کنیم؟ بزرگ‌ترین لذت و شادی زمانی نصیب انسان می‌شود که در بیرون از منطقه‌ی آسایش خود زندگی کند، جایی که ما انسان‌ها با اصالت و مستقل هستیم. زندگی امن را رها کنید و با دنبال کردن اهدافتان زندگی لذت‌بخش و پرهیجان را تجربه کنید.

۸- اگر به این حقیقت که هر روز به مرگ نزدیک‌تر می‌شوید بی اندیشید دیگر فکر نمی‌کنید که چیزی برای از دست دادن دارید.

بیشتر ما آدم‌ها فقط به خاطر ترس‌های غیر منطقی مان زندگی تلخی داریم. ترسو نباشید. زندگی کوتاه است، روی پای خود بایستید و با غلبه بر ترس‌ها و موانع موفق شوید.

۹-ما انسان‌ها برای اضافه کردن کیفیتی جدید به دنیا اینجا هستیم وگرنه خلقت ما چه دلیلی داشت؟

هم‌اکنون هیچ نسخه‌ی مشابهی از شما در این دنیا وجود ندارد و هرگز هم وجود نخواهد داشت. شما هدایا و استعدادهای درونی و پنهان منحصر به فردی دارید که می‌تواند جهان را تغییر دهد.

۱۰-گاهی اوقات که نوع آوری می‌کنید ممکن است چند اشتباه نیز انجام دهید. بهترین راه حل در چنین مواقعی این است که به سرعت این اشتباهات را بپذیرید و به سراغ بهبود نوع آوری های دیگر خود بروید.

فروتن باشید، اشتباهات خود را بپذیرید و با ایده‌ی بعدی خود کارتان را ادامه دهید و به سمت جلو حرکت کنید.

۱۱- چیزهایی که در زندگی به آن‌ها علاقه مندم هیچ هزینه‌ی مالی ندارند. کاملاً روشن و مشخص است که باارزش‌ترین منبعی که در این دنیا در اختیار ما انسان‌ها قرار داده شده است زمان است.

همه‌ی ما هر روز ۲۴ ساعت زمان داریم. آیا از زمان خود عاقلانه استفاده می‌کنید؟

۱۲-من معتقدم چیزی که نیمی از کارآفرینان موفق را از ناموفق‌ها جدا می‌کند پشتکار اصیل و خالص است.

آیا از پشتکار، سخت‌کوشی و فداکاری لازم برای رسیدن به اهدافتان برخوردار هستید؟

۱۳-وجه تمایز یک رهبر و یک دنبال کننده نوع آوری است.

دیکشنری انکارتا نوع آوری را این‌گونه تعریف می‌کند: یک ایده یا روش جدید. آیا تا به حال ایده یا روش جدیدی تولید کرده‌اید؟ می‌توانید راکد زندگی کنید یا به عنوان یک مبتکر و انسان خلاق زندگی لذت‌بخشی داشته باشید. کدام را انتخاب می‌کنید؟

۱۴-من فکر می‌کنم وقتی شما کاری انجام می‌دهید و نتیجه‌ی خوبی حاصل می‌شود نباید بیش از حد بر روی آن ساکن شوید، باید بلافاصله به دنبال انجام کاری شگفت‌انگیز بروید. فقط مرحله‌ی بعدی را پیدا کنید.

رو به جلو حرکت کنید و هرگز دست از پیشرفت و ترقی برندارید.

۱۵-کار شما بخش بزرگی از زندگی‌تان را به خود اختصاص می‌دهد، پس تنها راه برای کسب رضایت حداکثری این است که کاری که به بزرگی و ارزشمندی آن معتقد هستید را انجام دهید و تنها راه برای انجام کار بزرگ این است که عاشق کارتان باشید. اگر هنوز آن را پیدا نکرده‌اید، به جست و جوی خود ادامه دهید. هرگز تسلیم نشوید. مطمئن باشید مانند تمام موضوعات دیگری که مربوط به قلب است وقتی آن را پیدا کنید فوراً متوجه خواهید شد.

اگر از شغل کنونی خود راضی نیستید، اشکالی ندارد. به تلاش خود ادامه دهید و سعی کنید کاری را پیدا کنید که از هر لحاظ شما را راضی و خشنود می‌کند.

فقط یک بار در این دنیا زندگی می‌کنید. عالی زندگی کنید.

  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰


تاحالا زن و شوهر هایی را دیده اید که 10 سال، 20 سال و شاید هم 30 سال از زندگی مشترکشان می گذرد اما هنوز عین روزهای اول ازدواج عاشق هم هستند؟ تحقیقات پژوهشگران نشان داده همسرانی که زندگی مشترک موفقی دارند و از آن لذت می برند، هر دو برای زنده نگه داشتن جادوی عشق تلاش کرده اند.

پس آقایان فکر نکنند حفظ رابطه عاشقانه فقط وظیفه خانم هاست که طبع لطیف تری دارند. همین حالا دست به کار شوید. در ادامه دکتر جان گری، نویسنده کتاب «مردان مریخی، زنان ونوسی» و متخصص روابط زناشویی به شما خواهدگفت که آقای چه کارهایی باید انجام دهند تا همیشه با همسرشان عاشق و معشوق بمانند.

http://salijoon.ws/


آقایان عزیز


1- روزی 4 بار همسرتان را در آغوش بگیرید.

2- او را برای شام بیرون ببرید و غافلگیرش کنید.

3- از او بخواهید فهرستی از کارهایی که دوست دارد شما انجام دهید تهیه کند؛ البته اگر زیادی بلندبالا بود تعجب نکنید!

4- با مناسبت و بی مناسبت برایش گل بخرید تا خوشحال شود.

5- برای رفتن به انجمن اولیا و مربیان مدرسه فرزندتان، داوطلب شوید.

6- در مورد روز کاری او سوال کنید.

7- بعد از شام با هم پیاده روی کنید.

8- هرازگاهی بدون بچه ها با او تنها باشید.

9- گاهی برایش یادداشت بگذارید یا ایمیل بزنید.

http://salijoon.ws/


10- از هر فرصتی برای شادکردن او استفاده کنید.

11- به او بگویید که چقدر دوستش دارید.

12- بعضی وقت ها برای نظافت منزل از مستخدم استفاده کنید تا او هم استراحت کند.

13- شب ها کمی به او کمک کنید تا فرصت کند دوش بگیرد و خستگی روز کاری اش را رفع کند.

14- گاهی شما خرید منزل را انجام دهید.

15- شب ها قبل از خواب دراز بکشید و کمی با هم صحبت کنید.

16- بعضی اوقات پشتش را بمالید تا آرامش بگیرد.

17- وقتی راه را گم کرده اید از کسی آدرس بپرسید تا دیر نکرده و او را نگران نکنید!

18- از محل کار به او تلفن بزنید.

19- یادداشت عاشقانه یادتان نرود.

20- وقتی با او حرف می زنید به چشم هایش نگاه کنید.

21- وقتی از دست کسی ناراحت است طرف او را بگیرید.

22- تعمیرات ماشین او را خودتان به عهده بگیرید.

23- تاریخ تولد او و سالگرد ازدواجتان را فراموش نکنید.

24- وقتی به منزل می آید موسیقی مورد علاقه اش را بگذارید و با هم زمزمه کنید!

هفته نامه زندگی مثبت

  • وبگاه نقره
  • ۱
  • ۰


داشتن خواب کافی در شب روی اخلاق، سطح انرژی و سلامت عمومی شما تاثیر مستقیم می گذارد. همچنین فعالیت های روزانه شما، این که چه می خورید و می آشامید و وضعیت روحیتان به ویژه در ساعات قبل از رفتن به رختخواب بر خواب شما اثر خواهد گذاشت.

مایکل گرندنر، پروفسور و استاد روانشناسی در دانشگاه پنسیلوانیا می گوید:«وقتی فردی از بیخوابی و یا سایر مشکلات مربوط به خواب رنج می برد، معمولا دلیل آن در کاری که او به صورت نا آگاهانه در ساعات قبل از خواب انجام می دهد نهفته است». در اینجا لیستی از کارهایی که انجام دادن آنها قبل از خواب برنامه خواب شما را به هم می زند به شما معرفی شده است.

این کارها را قبل از خواب انجام ندهید


1. استفاده از وسایل الکترونیکی مثل تبلت و موبایل

استفاده از تبلت و تلفن همراه و یا حتی تماشای تلویزیون و هر وسیله الکترونیکی دیگری که از خود نور ساطع می کند خواب شما را به هم می ریزد. یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب تمام این وسایل الکترونیکی را کنار بگذارید چرا که استفاده از آنها مانع ترشح «ملاتونین»، که عامل ایجاد خواب آلودگی است می شود. از همین امشب خودتان را به یک چالش یک هفته ای برای کنار گذاشتن موبایلتان یک ساعت قبل از خواب دعوت کنید، مطمئن باشید چیز زیادی را از دست نخواهید داد.

این کارها را قبل از خواب انجام ندهید


2. استفاده از برخی داروها و مکمل ها

استفاده از برخی از داروها و مکمل ها برنامه خواب شما را تحت تاثیر قرار می دهد. چنانچه به صورت روزانه دارو یا مکملی را مصرف می کنید و در خوابیدن مشکل دارید از دکترتان بپرسید که آیا این دارو می تواند روی خواب شما تاثیرگذار باشد. بعضی داروها تا چند ساعت پس از مصرف می توانند باعث هشیاری شما شوند. به عنوان مثال قرص های ضد افسردگی همیشه خواب آور نیستند و گاهی استفاده از آنها باعث می شود تا چند ساعت احساس خواب آلودگی نداشته باشید. همچنین استفاده مرتب از قرص های خواب آور بدون نسخه پزشک نیز می تواند عامل بیخوابی شما باشد.

این کارها را قبل از خواب انجام ندهید


3. پیام دادن به دوستان و اعضای خانواده

پیام دادن به دوستان و اعضای خانواده قبل از خواب باعث می شود که درگیر گفتگو با آنها شوید. چنانچه تلفن همراهتان را کنارتان و یا نزدیک تخت خوابتان بگذارید جواب هایی که از طرف آنها می آید مزاحم به خواب رفتن شما خواهد شد. مطالعه ای که در سال 2011 انجام شد نشان داده است که 10 درصد از نوجوانان 13-18 سال هر شب با صدای پیام، زنگ تلفن، یا ایمیل های دریافتی از خواب بیدار شده اند و از هر پنج نفر از افراد بین 13 تا 29 ساله یک نفر حداقل چند شب در هفته به این صورت بیدار شده است. بهتر است موبایلتان را در اتاق خواب نگذارید و یا آن را روی حالت سکوت بگذارید.

4. نوشیدن چای

می توان گفت هیچ کسی نیست که نداند قهوه باعث بیخوابی می شود، اما شاید خیلی ها ندانند که نوشیدن چای قبل از خواب نیز شما را بیدار نگه خواهد داشت. چای به دلیل کافئین موجود در آن خواب را از سر شما می رباید. بسیاری از انواع چای گیاهی این روزها مورد استفاده قرار می گیرند، برخی از آنها مانند چای ابونه و گل گاو زبان باعث آرامش و خوابیدن شما نیز می شوند، اما برخی دیگر از جمله چای سیاه، سبز و سفید دارای ماده محرک کافئین هستند. اگر خیلی چایی خور هستید و میخواهید حتما شب ها نیز چای بنوشید ابتدا آب جوش روی چای خشک ریخته و پس از چند لحظه قوری را خالی کنید، سپس مجددا آب جوش روی چای بریزید. این کار بیشتر کافئین موجود در چای را تخلیه می کند.

این کارها را قبل از خواب انجام ندهید

5. سیگار کشیدن

در مورد مضرات بیشمار سیگار هر چه بگوییم کم گفته ایم. حالا بی خوابی را هم به لیست ضررهای آن اضافه کنید. بر خلاف این باور افراد سیگاری که کشیدن سیگار باعث آرامش می شود، نیکوتین موجود در سیگار باعث می شود که شما دیرتر خوابتان ببرد و حتی دچار بی خوابی شوید، به ویژه در ساعات پایان روز و زمانی که می خواهید به خواب بروید. اگر سیگاری هستید و مشکل خواب دارید شاید زمان آن فرارسیده است که سیگار کشیدن را ترک کنید. سیگار الکترونیکی، سیگار برگ و پیپ نیز همین تاثیر را دارند.

این کارها را قبل از خواب انجام ندهید

6. آب نوشیدن

از قدیم شنیده اید که می گویند باید حداقل 8 لیوان در روز آب بنوشیم. البته که آبرسانی به بدن از اهمیت زیادی برخوردار است، اما نوشیدن آب قبل از خواب و قرار دادن یک لیوان بزرگ آب در کنار تخت چندان ایده های خوبی نیستند. نوشیدن آب در شب باعث می شود که نیمه شب برای رفتن به دست شویی از خواب بیدار شوید و به احتمال زیاد بعد از آن دیگر خوابتان نبرد. پس به حرفی که مادرتان در دوران بچگی می گفت گوش کنید: شب زیاد آب نخور، قبل از خواب برو دست شویی!

این کارها را قبل از خواب انجام ندهید


7. بازی های کامپیوتری

بازی های کامپیوتری و پلی استیشن ها این روزها حسابی بین جوان ها طرفدار پیدا کرده اند. این بازی ها که سرشار از هیجان هستند و ذهن را تحریک می کنند و همچنین برهم ریختگی سطح ملاتونین به دلیل نور آبی صفحه برنامه خواب شما را به هم خواهند زد. شاید اگر زیاد به نور حساس نباشید تماشای تلویزیون و یا وبگردی روی خواب شما تاثیری نداشته باشند، اما هر چیزی که ذهن شما را به خود درگیر کرده و در شما ایجاد هیجان کند مسلما روی خواب شما اثرگذار خواهد بود.

این کارها را قبل از خواب انجام ندهید

8. گرمای بیش از حد

عادت افراد مختلف با هم فرق می کند. اما معمولا زمانی که گرمتان باشد خیلی خوب نمی خوابید و تا صبح چندین بار از خواب بیدار می شوید. زمانی که هوای اتاق خنک باشد شما بهتر می خوابید و می توانید پتو را روی خودتان بکشید. بیشتر مردم بدون کشیدن پتو روی خودشان نمی توانند بخوابند و اگر اتاق گرم باشد گرمای بیش از حد باعث بیدار شدن آنها خواهد شد. البته این که خانه را آنقدر سرد کنید که از سرما خوابتان نبرد نیز فکر خوبی نیست.



9. تغییر برنامه کارهای قبل از خواب

داشتن یک برنامه منظم شبانگاهی قبل از خواب باعث می شود که شب ها راحت تر بخوابید. اگر به عنوان مثال هر شب قبل از خواب مسواک بزنید، موهایتان را شانه کنید و لباس های روز بعدتان را آماده کنید این روند تبدیل به یک عادت شده و با انجام کارها به مغز این پیام را می رسانید که زمان خوابیدن فرا رسیده است، به ویژه اگر این کارها را هر شب به یک ترتیب مشخص و سر یک ساعت خاص انجام دهید. اگر کارهای قبل از خوابتان ثابت نباشند و یا زمان انجام آنها مشخص نباشد فرآیند به خواب رفتن شما زمانی آغاز خواهد شد که چراغ ها را خاموش کرده و به تختخواب بروید؛ به این صورت دیتر به خواب خواهید رفت.



10. فکر کردن به امروز و فردا

فکر کردن به کارهایی که در روز گذشته انجام داده اید و اتفاقاتی که افتاده است و همچنین اندیشیدن به برنامه و کارهای روز بعد پیش از خوابیدن، فکر شما را به خود مشغول کرده و باعث می شود که زمان زیادی را به این گونه در رختخواب بگذرانید. برای این که وقت خوابیدنتان را صرف این کار نکنید قبل از رفتن به رختخواب به کارهای روز گذشته فکر کنید و حتی اگر دلتان خواست اتفاقات آن روز را در دفتر خاطرات خود بنویسید، سپس کارهای روز بعدتان را نیز در دفترچه یادداشت بنویسید تا در رختخواب مجبور نباشید به این چیزها فکر کنید. این کار علاوه بر آرام کردن ذهن شما قبل از خواب باعث می شود برنامه روزانه خود را نیز فراموش نکنید.

  • وبگاه نقره
  • ۱
  • ۰


ما همه چیز را از زاویه خودمان می‌بینیم. در اینصورت تمام محیط پیرامون خود را از زاویه افقی می‌بینیم. حالا اگر همین محیطی که از زاویه افقی دیده‌‌ایم را از زاویه عمودی ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

حالا دیگر دیدن زمین از بالا اتفاق تازه‌ای نیست و با دسترسی عمومی به چیزی به اسم «گوگل»، همه می‌توانند محیطی را که در آن زندگی می‌کنند از زاویه عمودی ببینند. در عکس‌هایی که در ادامه در فارنت خواهید دید، تصویر ماهواره‌ای برخی مناطق زمین آمده‌است. اما چیزی که این مناطق را از بقیه متمایز می‌کند، شکل جذابی است که از بالا و فاصله دور دیده می‌شوند. در ادامه این تصاویر را می‌بینید:


قبرستان بانکس، بانکس، فرانسه

Striking-Satellite-Images-Bagneaux-Cemetery-Bagneaux,-France

جایی شبیه بهشت زهرای تهران که بیش از ۸۳ هزار قبر را در خود جای داده است.


کاخ پیر، برایتون، انگلستان

Striking-Satellite-Images-Brighton-Pier-Brighton,-England,-UK

اگر مورد قبلی را به بهشت‌زهرای تهران تشبیه کردیم، این یکی را می‌توانیم به «ایل گلی» تبریز تشبیه کنیم. مجموعه‌ای شامل رستوران و … که روی آب بنا شده‌است.


مراتع کادیز، اسکس، کالیفرنیا، ایالات متحده

Striking-Satellite-Images-Cadiz-Ranch-Essex,-California,-USA

این زمین‌ها در وسط صحرای موجاوه، برای پرورش نباتات به صورت ارگانیک ساخته شده‌اند.


کیپ تون، آفریقای جنوبی

Striking-Satellite-Images-Caltex-Chevron-Oil-Refinery-Cape-Town,-South-Africa

پالایشگاه کالتکس/چورون یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های آفریقا با تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه محصولات پتروشیمی است. قرار داشتن این پالایشگاه در یک منطقه مسکونی، سلامتی ساکنین را با خطر جدی روبرو کرده‌است.


حائل، عربستان سعودی

Striking-Satellite-Images-Central-pivot-irrigation-fields-Ha'il,-Saudi-Arabia

این دایره‌هایی که به شکل دیسک فشرده می‌بینید، زمین‌های کشاورزی‌ای هستند که به صورت دوار آبیاری می‌شوند.


مکزیکو سیتی، مکزیک

Striking-Satellite-Images-Ciudad-Nezahualcoyotl-Mexico-City,-Mexico

تصویر خیابانی در مکزیکو سیتی که فشردگی منطقه مسکونی آن تهران را روسفید کرده‌است. این منطقه یکی از پرتراکم‌ترین مناطق شهری مکزیکوسیتی است.


کارور، ماساچوست، ایالات متحده

Striking-Satellite-Images-Cranberry-Bogs-Carver,-Massachusetts,-USA

مناطق قرمز رنگی که می‌بینید، زمین‌های پرورش «کرانبری» است. کرانبری میوه‌ای است که ظاهراً ما به آن می‌گوییم «زغال اخته» و در خانواده تمشک قرار می‌گیرد.


رودخانه بتسیبوکا، ماداگاسکار

Striking-Satellite-Images-Erosion-Betsiboka-River,-Madagascar

فرسایش کاتاستروفیک خاک در شمال غربی ماداگاسکار که چنین شکل عجیبی را ایجاد کرده است.


دیوار چین، چین

Striking-Satellite-Images-Great-Wall-of-China-Northern-China

دیوار بزرگ چین که طولی حدود ۲۰ هزار کیلومتر دارد، در سالهایی بسیار دور به دلیل مسائل امنیتی و تجاری ساخته شده‌است. اکنون سالانه بیش از ۱۰ میلیون گردشگر برای بازدید از این دیوار به چین می‌آیند.


آتلانتا، جورجیا، ایالات متحده

Striking-Satellite-Images-Inman-Yard-Atlanta,-Georgia,-USA

تصویری از کارخانه نورفولک که در زمینه حمل و نقل ریلی فعالیت می‌کند.


ایوانپاه، کالیفرنیا، ایالات متحده

Striking-Satellite-Images-Ivanpah-Solar-Power-Facility-Ivanpah,-California,-USA

نیروگاه بزرگ خورشیدی ایوانپاه، که شکل هندسی بسیار منظمی دارد.


کایلین، تگزاس، ایالات متحده

Striking-Satellite-Images-Killeen,-Texas,-USA

این یکی را می‌توانیم به پروژه‌ مسکن مهر خودمان تشبیه کنیم. بر اساس نیاز مردم کایلین، هر ساله محدوده مسکونی این شهر گسترش پیدا کرده و دولت خانه‌های مسکونی جدیدی احداث می‌کند.


لوس آندس، شیلی

Striking-Satellite-Images-Los-Andes,-Chile

گذرگاه لوس کاراکولس در کوهستان آند، که در نزدیکی مرز شیلی و آرژانتین است، با وجود قرار‌داشتن در ارتفاع بیش از ۳ کیلومتر، هیچ گونه ایمنی‌ای برای خودروهای عبوری آنجا، مانند گارد ریل پیش بینی نشده است؛ جاده چالوس!


منا، عربستان سعودی

Striking-Satellite-Images-Mina,-Saudi-Arabia

منا در صحرای عرفات، که حاجیان همه ساله و برای تشرف به خانه خدا در روز عید قربان در آن تجمع می‌کنند. در تصویری که می‌بینید چادرهای تدارک شده برای حاجیان دیده می‌شود. این یکی را ما خوب می‌شناسیم.


میرنی، شرق سیبری، روسیه

Striking-Satellite-Images-Mir-Mine-Mirny,-Eastern-Siberia,-Russia

معدن الماس میر که در حال حاضر غیر فعال می‌باشد، با داشتن عمقی حدود ۵۲۴ متر و قطر ۱۲۰۰ متر ، دومین حفره بزرگ ساخته شده توسط انسان در جهان است.


قله تاراناکی، جزیره شمالی، نیوزلند

Striking-Satellite-Images-Mount-Taranaki-North-Island,-New-Zealand

قله تاراناکی که به «اگمونت» هم شهرت دارد، آتشفشانی غیرفعال است که در غرب نیوزلند و در جزیره شمالی واقع شده‌است.


مادرید، اسپانیا

Striking-Satellite-Images-Our-Lady-of-Almudena-Cemetery-Madrid,-Spain

قبرستان «Our Lady of Almudena» در مادرید، بزرگترین قبرستان‌ جهان است. تعداد قبر در این قبرستان به بیش از ۵ میلیون تخمین زده شده‌است که از جمعیت فعلی مادرید بیش‌تر است.


جنگل ملی اوکالا، فلوریدا، ایالات متحده

Striking-Satellite-Images-Pinecastle-Bombing-Range-Ocala-National-Forest,-Florida,-USA

در این تصویر مرکز نظامی پاینکستل را می‌بینید که به صورت تخصصی به ساخت و آزمایش بمب مشغول است.


لس آنجلس، کالیفرنیا، ایالات متحده

Striking-Satellite-Images-Port-of-Los-Angeles-Los-Angeles,-California,-USA

بندرگاه لس‌آنجلس که یکی از شلوغ‌ترین بندرگاه‌های جهان می‌باشد در این تصویر دیده می‌شود.


موآب، یوتا، ایالات متحده

Striking-Satellite-Images-Settling-ponds-of-Intrepid-Potash-mine-Moab,-Utah

با ورود آب رودخانه کلورادو به حوضچه‌های کشت پتاسیم، فرآیند تبخیر در آنها تسریع می‌شود.


براولی، کالیفرنیا، ایالات متحده

Striking-Satellite-Images-Spreckles-Beet-Sugar-Factory-Brawley,-California,-USA

کارخانه قند وشکر اسپرکلس، که در آن طی فرآیندی از چغندرقند، شکر کشت می‌شود. مناطق رنگی‌ای که می‌بینید، فرآورده‌های کشت شده از چغندرقند است که آماده تبدیل به شکر است.


یوانیانگ ، یوانان، چین

Striking-Satellite-Images-Terraced-rice-paddies-Yuanyang-County,-Yunnan,-China

بیش از ۱۳۰۰ سال است که مردم یوانیانگ در شالیزارهای طبقه طبقه خود، به کشت برنج مشغولند.


لیزه، هلند

Striking-Satellite-Images-Tulip-Fields-of-Keukenhof,-Lisse,-Netherlands

مزرعه‌های گل معروف هلند را در تصویر می‌بینید که تصویری آبستره تشکیل داده‌اند. صادرات گل یکی از بزرگ‌ترین تجارت‌های هلند است.


جکسونویل، فلوریدا، ایالات متحده

Striking-Satellite-Images-Turbine-Interchange-Jacksonville,-Florida,-USA

تقاطع غیرهمسطح معروف «توربین اینترچنج» که از بالا شکل هندسی بسیار جالبی دارد. ما را یاد تقاطع جناح – شیخ فضل‌الله در تهران می‌اندازد.


مناطق شمالی استرالیا

Striking-Satellite-Images-Uluru-Ayers-Rock-Northern-Territory,-Australia

صخره‌های «ایرز»، صخره‌های شنی بسیار معرفی هستند که در شمال استرالیا واقع شده‌اند. زمان سکونت انسان در این مناطق به بیش از ۱۰ هزار سال تخمین زده می‌شود.


توسان، آریزونا، ایالات متحده

Striking-Satellite-Images-Vineyards-Davis-Monthan-Air-Force-Base-Tucson,-Arizona,-USA

فرودگاه نظامی «دیویس مونثان»، که بیش از ۴۴۰۰ هواپیما و جنگنده را در خود جای داده است در نوع خود بزرگ‌ترین در دنیا می‌باشد.


هوئلوا، اسپانیا

Striking-Satellite-Images-Vineyards-Huelva,-Spain

تصویری که می‌بینید، مربوط است به تاکستان‌های هوئلوا . آب و هوای این منطقه برای پرورش انگور بسیار مناسب است.


نوسا لمبونگان، اندونزی

Striking-Satellite-Images-Vineyards-Seaweed-Farms-Nusa-Lembongan,-Indonesia

شکل‌های هندسی‌ای که در زیر آب می‌بینید، مربوط است به مزارع پرورش جلبک و گیاهان دریایی که در این منطقه رواج بسیاری دارد.


وینسدات، آلمان

Striking-Satellite-Images-Vineyards-Weinstadt,-Germany

اینجا هم تصاویری از تاکستان‌های وینسدات در آلمان را می‌بینید. به نظر می‌آید که آلمانی‌ها منظم‌تر از اسپانیایی‌ها هستند.


مفرق، اردن

Striking-Satellite-Images-Zaatari-Refugee-Camp,-Mafraq,-Jordan

تصویری که می‌بینید مربوط است به کمپ آوارگان سوری که از سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شده‌است. جمعیت این کمپ درحال حاضر به بیش از ۸۱ هزار نفر می‌رسد.

  • وبگاه نقره
  • ۱
  • ۰


نمایشگاه خودرو شانگهای که هر دو سال یک بار برگزار می شود آخرین رویداد در فصل نمایشگاه های خودرو 2014-2015 محسوب می شود. به واسطه افزایش تمایل مصرف کنندگان چینی برای خرید خودروهای جدید، به ویژه مدل های جذاب، گران قیمت و لوکس، این نمایشگاه طی سال های اخیر روند رو به رشد اهمیت خود را تجربه کرده است.

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، طی اتو شانگهای امسال مرسدس بنز از مدلی مفهومی که پیش نمایشی از رقیب ب‌ام‌و X4است، رونمایی کرد، ولوو لوکس‌ترین خودرو تولیدی در تاریخ 88 ساله خود را به نمایش گذاشت و آئودی پیش نمایشی از نسل آینده خودروهای واگن خود را عرضه کرد. در ادامه نگاهی به برخی از خودروهای حاضر در این نمایشگاه خواهیم داشت.

آئودی پرولاگ آل‌رود کانسپت

نگاهی گذرا به نمایشگاه خودرو شانگهای 2015

این خودرو هیبریدی به پیشرانه بنزینی-الکتریکی 734 اسب بخاری مجهز شده که از یک پیشرانه 4 لیتری TFSI هشت سیلندر خورجینی و یک موتور الکتریکی کوچک تشکیل شده است. آئودی چشم انداز دقیقی برای پرولاگ آل‌رود کانسپت ترسیم نکرده است.

مرسدس بنز GLCکوپه کانسپت

نگاهی گذرا به نمایشگاه خودرو شانگهای 2015

پیش‌تر تولید انبوه این خودرو تایید شده و به صورت مستقیم رقابت با ب‌ام‌و X4 را هدف قرار داده است. مرسدس بنز به صورت رسمی زمان تولید GLCکوپه را اعلام نکرده اما بنابر اعلام این شرکت، خودرو به نمایش درآمده در اتو شانگهای فاصله چندانی با خط تولید ندارد.

فولکس واگن Cکوپه GTEکانسپت

نگاهی گذرا به نمایشگاه خودرو شانگهای 2015

این خودرو پیش نمایشی از سدان جدید، لوکس و پیشرفته فولکس واگن است. پیشرانه این خودرو پلاگین هیبرید توانایی تولید 241 اسب بخار نیرو و 369 پوندفوت گشتاور را دارد. به گفته فولکس واگن مدل Cکوپه GTE شکاف بین مدل های پاسات و فیتون را پر خواهد کرد و از این رو در میدان رقابت با ب‌ام‌و سری 5 و مرسدس بنز Eکلاس قرار می گیرد.

ولوو XC90اکسلنس

نگاهی گذرا به نمایشگاه خودرو شانگهای 2015

این مدل به عنوان لوکس‌ترین خودرو تولیدی ولوو در کل تاریخ این شرکت معرفی شده است. ولوو XC90 اکسلنس قابلیت حمل چهار سرنشین با صندلی های مستقل را دارد. این خودرو پلاگین هیبرید به پیشرانه بنزینی 2 لیتری چهار سیلندر که توانایی تولید 316 اسب بخار نیرو را دارد، یک موتور الکتریکی 60 اسب بخاری که روی محور عقب قرار گرفته و یک موتور الکرتیکی کوچک‌تر که بین پیشرانه و جعبه دنده هشت سرعته قرار دارد، مجهز شده است.

بیوک ورانو

نگاهی گذرا به نمایشگاه خودرو شانگهای 2015

نسل جدید بیوک ورانو که با الهام از سدان اونیر شکل گرفته در نمایشگاه خودرو شانگهای عرضه شد. جنرال موتورز این خودرو را یک سدان اسپرت معرفی کرده است. بیوک ورانو به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژردار چهار سیلندر مجهز شده که توانایی تولید 166 اسب بخار نیرو و 184 پوندفوت گشتاور را دارد. نیروی پیشرانه توسط یک جعبه دنده هفت سرعته به چرخ ها منتقل می شود.

شورلت FNR

نگاهی گذرا به نمایشگاه خودرو شانگهای 2015

بدون تردید، شورلت FNR یکی از ستاره های نمایشگاه خودرو شانگهای بود. این خودرو تمام الکتریکی با طراحی ظاهری شگفت انگیز و وحشی خود توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کرد. اگرچه طراحی این خودرو بیشتر حالت علمی تخیلی دارد اما شکل گیری آن ریشه در نسل آینده فناوری خودرو دارد.

ام‌جی GS

نگاهی گذرا به نمایشگاه خودرو شانگهای 2015

مدل GSنخستین کراس‌اوور معرفی شده از سوی شرکت ام‌جی است. این خودرو به پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژردار مجهز شده که توانایی تولید 200 اسب بخار نیرو و 258 پوندفوت گشتاور را دارد. نیروی پیشرانه توسط یک جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت این خودرو حدود هشت ثانیه است.

پژو 308 Rهیبرید

نگاهی گذرا به نمایشگاه خودرو شانگهای 2015

این خودرو مفهومی توسط پژو اسپرتس توسعه داده شده است و پیشرانه آن توانایی تولید 500 اسب بخار نیرو و بیش از 500 پوندفوت گشتاور را دارد. پژو 308 R هیبرید عملکردی فوق العاده و بهره‌وری سوخت را در یک بسته عرضه می کند. افزون بر پیشرانه چهارسیلندر توربوشارژدار بنزینی این خودرو به دو موتور الکتریکی نیز مجهز شده است.

استارتک رنجرور پیک آپ

نگاهی گذرا به نمایشگاه خودرو شانگهای 2015

استارتک (یکی از شعبه های امپراتوری تیونینگ برابوس) در نمایشگاه خودرو شانگهای از یک پیک آپ مفهومی بر پایه خودرو رنجرور رونمایی کرد. استارتک این مدل را یک ابر خودرو چند منظوره انحصاری عنوان کرده است. پیشرانه سوپرشارژردار هشت سیلندر خورجینی استارتک رنجرور پیک آپ توانایی تولید 500 اسب بخار نیرو را دارد و طی 5.3 ثانیه سرعت خودرو را از صفر به 96 کیلومتر در ساعت می رساند.

کادیلاک CT6PHEV

نگاهی گذرا به نمایشگاه خودرو شانگهای 2015

کادیلاک طی نمایشگاه خودرو شانگهای از نسخه پلاگین هیبرید CT6رونمایی کرد. این خودرو به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژردار چهار سیلندر و دو موتور الکتریکی مجهز شده است که 335 اسب بخار نیرو و 432 پوندفوت گشتاور تولید می کنند. این خودرو به بسته باتری 18.4 کیلووات ساعتی که بین صندلی های عقب و صندوق عقب قرار گرفته، مجهز شده است.


  • وبگاه نقره