بلاگ نقره ای

موضوعات علمی، هنری، فرهنگی، سرگرمی و تفریحی

بلاگ نقره ای

موضوعات علمی، هنری، فرهنگی، سرگرمی و تفریحی

۲۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فواید شکلات تلخ

برترین‌ها: منشا و خاستگاه شکلات تلخ به سال‌های دور و تا آنجا که گفته شده به چهار هزار سال پیش در آمریکای مرکزی قدیم باز می‌گردد. مایان‌ها که قبیله‌ای قدیمی در این منطقه بودند شکلات تلخ می‌نوشیدند و در آیین‌های خود آن را به عنوان نوشیدنی مقدس می‌دانستند. کشت و تغییر درخت کاکائو که شکلات تلخ و مدل‌های دیگر شکلات از آن گرفته می‌شود، اهمیت بسیاری پیدا کرد. با گذشت زمان به دلیل طبیعت روحی، دارویی، سیاسی و اقتصادی که این گیاه دارد، مورد ارزش گذاری قرار گرفت.

در ادامه این مطلب ۵ دلیل جالب و مهم برای مصرف روزانه شکلات تلخ ذکر می‌گردد. این ماده خوراکی قدیمی، ماندگار و خوشمزه به عنوان یکی از روش‌های درمان برای بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها شناخته می‌شود. شکلات تلخ یک آنتی اکسیدان قوی است، سلامت سیستم قلبی عروقی را بهبود می‌بخشد و وضعیت روده را تنظیم می‌کند.

۵ دلیل برای مصرف شکلات تلخ

شکلات تلخ و کاکائو

برای شروع باید بدانید که این دو نوع ماده خوراکی از هم متفاوت هستند و ما فقط می‌خواهیم به ذکر مزایای شکلات تلخ بپردازیم. این ماده خوراکی به دلیل

  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰

خبرگزاری ایسنا: پژوهشگران سوئیسی در بررسی جدیدی دریافتند که می‌توان با موسیقی، به رشد مغز نوزادان نارس کمک کرد.

بخش قابل توجهی از رشد عصبی نوزاد، طی سه ماه آخر بارداری صورت می‌گیرد. اگر این فرآیند به خاطر نارس بودن نوزاد مختل شود، شبکه‌های عصبی، به اندازه کافی رشد نمی‌کنند و نهایتاً نوزاد به اختلالات مربوط به رشد عصبی مانند دشواری یادگیری دچار می‌شود.

پژوهش جدیدی که در "دانشگاه ژنو" (University of Geneva) سوئیس انجام شده، نشان می‌دهد نوع خاصی از موسیقی می‌تواند به رشد مغز نوزادان نارس کمک کند تا رشد عصبی آنها مانند نوزادان سالم باشد.

تأثیر موسیقی بر رشد مغز نوزادان نارس

پژوهشگران، بررسی خود را با تحلیل صداها و ابزار موسیقی آغاز کردند که به نظر می‌آمد برای نوزادان نارس، مناسب باشند. فرضیه آنها این بود که

  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰

ضریب هوشی بالا

پارسینه نوشت: داشتن ضریب هوشی بالا یکی از آرزوهای همه ماست در این مطلب به نشانه مهم ضریب هوشی بالا اشاره می‌شود

یافته‌ها و نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهند که پیروی نکردن از دیگران یا عدم انطباق با رسوم می‌تواند نشانه‌ای از ضریب هوشی بالا باشد به این معنی که افرادی با هوش بالاتر کمتر از دیگران متابعت می‌کنند.

دکتر مایکل موتهاکریشنا (Michael Muthukrishna) سرپرست این گروه تحقیقاتی در این رابطه اظهار داشت:

  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰

عصر ایران: به نقل از "اکتیو بیت"، حتی اگر الکل مصرف نکنید یا به میزان کم این کار را انجام دهید، همچنان این احتمال وجود دارد که به بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) مبتلا شوید.

در شرایطی که بیماری کبد چرب غیر الکلی به طور کلی خود یک نگرانی بزرگ محسوب نمی شود، در صورت عدم رسیدگی می تواند به مشکلات سلامت جدی دیگر منجر شود و برخی اشکال بیماری کبد چرب وجود دارند که می توانند موجب عوارض چشمگیری شوند.

دانستنی‌هایی درباره کبد چرب غیر الکلی

بیماری کبد چرب غیر الکلی چیست؟

این بیماری رابطه ای با مصرف

  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰

تست شخصیت ۲

برترین‌ها: راه‌هایی که انسان‌ها دنیا را می‌بینند و درک می‌کنند، قرن‌ها است که دانشمندان را متحیر می‌کند. برای مثال یک چیز ساده مثل یک توپ قرمز برای هرکس از زاویه‌ای که به آن نگاه می‌کند می‌تواند مفهوم خاصی داشته باشد. مغز انسان یک کار خوب را با تفسیر و پردازش اطلاعاتی که به وسیله چشمان ما دریافت می‌شود، انجام می‌دهد.

علاوه بر این به گفته دانشمندان استرالیایی، روشی که ما با آن چیز‌ها را می‌بینیم، می‌تواند نکات ظریف و دقیقی را درباره شخصیت ما بیان کند. امروز ما در برترین‌ها برای شما مجموعه‌ای از معما‌ها تدارک دیده ایم که به شما اجازه می‌دهد که درباره خودتان بیشتر بدانید و همچنین بینایی شما را نیز تست می‌کند.

۱- چند حیوان را در تصویر زیر می‌بینید؟

معما‌هایی که شخصیت واقعی شما را نشان می‌دهند

اولین معما ممکن است که کمی بچگانه به نظر برسد، اما به آن راحتی‌ها که به نظر می‌رسد نیست! پس با دقت نگاه کنید و هر تعداد حیوان را که در تصویر زیر می‌بینید، بشمارید. فقط ۱۰ ثانیه فرصت دارید.

خب وقت تموم شد. می‌توانید پاسخ را در تصویر زیر مشاهده کنید و جواب خود را 
  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰

برترین‌ها: یک پرسش بزرگ می‌تواند دنیا را تغییر دهد. پرسش‌هایی مانند آن‌هایی که اینشتین از خودش پرسید: «اگر روی یک پرتو نور حرکت کنی، چه چیزی خواهی دید؟» در کتاب اجتناب ناپذیر: درک ۱۲ نیروی فناورانه که آینده ما را شکل خواهد داد، کوین کلی می­نویسد: «پرسیدن بسیار قوی‌تر از پاسخ دادن است.» او توضیح می‌دهد که چگونه فناوری‌هایی که پرسش تولید می‌کنند، در آینده بسیار ارزشمندتر از فناوری‌هایی خواهند شد که پاسخ تولید می‌کنند. او می­نویسد:

«در پایان روز، دنیایی از پاسخ‌های بسیار هوشمندانه، باعث ترغیب به جستجو برای یک پرسش کامل می‌شوند. چه چیزی یک پرسش کامل را می‌سازد؟ بهترین پرسش­ها، پرسش‌هایی نیستند که منجر به پاسخ شوند؛ زیرا پاسخ‌ها در مسیر بی ارزش و فراوان شدن هستند. یک پرسش خوب به اندازه‌ی یک میلیون پاسخ خوب ارزشمند است.»

یک پرسش بزرگ خیلی بیشتر از صد پاسخ ارزش دارد

من از صمیم قلبم با کوین کِلی موافق هستم. پس چه چیزی یک پرسش خوب را می‌سازد؟ بیایید به یک فهرست از کوین کلی نگاه کنیم. لازم به ذکر است

  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰

راز عمر طولانی

برترین‌ها: از آنچه می‌خوریم تا آنچه انجام می‌دهیم و به بیان دیگر سبک زندگی ما، تاثیر زیادی بر طول عمرمان دارد. اما چه کنیم که ۱۰۰ سال زنده بمانیم؟ اگر شما هم دوست دارید که شمع ۱۰۰ سالگی تان را فوت کنید، نکاتی که در ادامه برایتان آورده ایم را رعایت کنید.

میوه و سبزیجات بیشتری بخورید

حتما شنیده اید که خوردن میوه و سبزیجات واجب است، اما آیا می‌دانستید که نادیده گرفتن آن‌ها منجر به مرگ زودرس می‌شود. در سال ۲۰۱۷، مطالعه‌ای انجام شد که نشان داد حدود ۵.۶ تا ۷.۸ میلیون از مرگ‌های زود هنگام ناشی از مصرف کم میوه و سبزیجات است. در واقع افرادی که به مرگ زودهنگام مبتلا شدند، کمتر از ۵۰۰ گرم (۲ عدد) میوه و ۸۰۰ گرم سبزیجات در روز می‌خوردند؛ بنابراین اگر می‌خواهید که عمر بلندی داشته باشید، حتما مقدار مصرف میوه و سبزیجات خود را افزایش دهید.

چگونه صد سال زندگی کنیم؟

به فکر دوران بازنشستگی تان باشید

لازم نیست که از همین حالا برای دوران بازنشستگی خود یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید، اما 

  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰

برترین‌ها: اینکه با عجله و بی‌دقت ظاهرا تمام بدن‌تان را پُر از کف صابون کنید کافی نیست. قسمت‌هایی از بدن‌تان هست که باید به طور مرتب آن‌ها را کاملا شستشو دهید تا پاکیزه و به دور از باکتری‌های مضر بمانند.

قسمت‌هایی از بدن‌تان که خوب نمی‌شویید

پوست سر

مطمئنا موهای‌تان را به طور مرتب می‌شویید، اما چقدر به پوست سرتان توجه می‌کنید؟ هر چند نیازی نیست هر روز مو‌ها را شستشو بدهید، اما پوست سرتان 

  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰

برترین‌ها: برای هر کسی می‌تواند اتفاق بیفتد: شروع یک درد ناگهانی سوزن مانند، ضربان دار و یا چنگ زدگی. شاید در چنین شرایطی دارو یا قرص مناسبی ندارید که مصرف کنید، وحشتناک به نظر می‌رسد، اما نگران نباشید. ما راهکار‌ها و توصیه‌هایی برای‌تان داریم که بتوانید دردتان را موقتا تسکین بدهید یا شاید اصلا دردتان کلا برطرف شود.

برای تسکین گلو دردتان یک تکه شکلات تلخ بخورید

ترفندهایی برای کاهش درد زمانی که به دارو دسترسی ندارید

اگر سرفه می‌کنید و احساس می‌کنید گلو درد دارید، یک تکه شکلات تلخ (با درصد بالا) بخورید. به گفته‌ی دانشمندان، شکلات می‌تواند سرفه را تسکین بدهد و برای گلو درد حتی بهتر از دارو‌های رایج عمل بکند. مطالعات نشان داده‌اند شکلات تلخ به دلیل داشتن کاکائو از تکرار سرفه‌ها کم می‌کند و تاثیرگذاری‌اش بهتر از کدئین و شربت‌های شیرین سرفه است.

برای تسکین علائم میگرن، بیشتر 

  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰

روزنامه شهروند - عطیه کریمی: انسان از بدو حضور در این کره‌خاکی، همواره با مسائل و مشکلاتی مواجه شده و در طول تکامل خود یعنی از زمان انسان‌های نخستین تا به امروز تلاش بسیاری را در جهت حل مسائل خود کرده است. حتی انسان‌های غارنشین نیز با مسائلی مواجه می‌شدند که شاید نسبت به پیچیدگی‎ها و دشواری‌های مشکلات امروزی ساده به نظر برسند، اما در زمان خود بسیار مهم بوده و نیاز به توانایی برای حل آن‌ها داشته‌اند. مانند این‌که چطوری شکار کنند یا چگونه محل زندگی خودشان را گرم نگه دارند.

امروز نیز با تغییر در شیوه‌های زندگی و تجددگرایی، بسیاری از افراد در برخورد با مشکلات و مسائل پیچیده یا حتی روزمره زندگی خود، ناتوان عمل می‌کنند، زیرا از مهارت‌های لازم برای حل مسائل برخوردار نیستند. توانایی حل مسأله مهمترین فرآیند در تفکر است و به افراد کمک می‌کند تا با چالش‌ها و مسائل زندگی بهتر برخورد کنند.

انسان‌ها برای این‌که با محیط خود سازگار شوند و در موقعیت‌های تنش‌زا زندگی سلامت روانی خود را حفظ کنند، نیاز به آموختن مهارت حل مسأله دارند. بعضی از مشکلات تکراری هستند و می‌توان با راه‌حل‌های ساده و تکراری آن‌ها را حل کرد، اما گاهی اوقات در شرایطی قرار می‌گیریم که نیاز به تفکر خلاق دارد، در نتیجه باید از پیش، مهارت‌های لازم را داشته باشیم. پس لازم است نگاه دقیق‌تری به این مهارت کاربردی داشته باشیم.

راه‌ورسمِ مواجهه با مسائل!

مسأله چیست؟

در زندگی روزمره معمولا با

  • وبگاه نقره