بلاگ نقره ای

موضوعات علمی، هنری، فرهنگی، سرگرمی و تفریحی

بلاگ نقره ای

موضوعات علمی، هنری، فرهنگی، سرگرمی و تفریحی

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چرا تعیین پسوردی(گذرواژه) امن از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است؛ پسورد‌ها از فعالیت‌های روزمره شما حفاظت می‌کنند. تعیین پسوردی مناسب می‌تواند هکر‌ها را متوقف کند. همچنین اگر پسوردی مناسب را برای اکانت (حساب کاربری) خود تعیین کنید، هیچ‌گاه آن را فراموش نخواهید کرد. پس داشتن استراتژی مناسب برای این کار، آرامش خاطر شما را به دنبال خواهد داشت.

alt

 

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، اکنون این پرسش به وجود می‌آید که هکر‌ها چگونه پسورد‌ها را هک می‌کنند؟ آنان اطلاعات اصلی داده شده را مبنای نام کاربری و پسورد قرار می‌دهند و یا از ترکیب آدرس ایمیل و پسورد دلخواه شما، عبارت تعیین شده را حدس می‌زنند. همچنین از لغت نامه‌ها و جملات متداول استفاده می‌کنند و یا فهرستی را علیه سایت هدف به کار می‌گیرند.

۱۰ نکته کلیدی برای داشتن اکانتی ایمن‌تر:

 

1. منحصر به فرد باشید

از انتخاب کلمات و جملاتی که به آسانی حدس زده می‌شوند، خودداری کنید. برای هر اکانت و سایتی، پسوردی جداگانه در نظر بگیرید. برخی از افراد چند پسورد پیچیده و یک پسورد اصلی برای اکانت‌های که فکر می‌کنند مهم نیستند، دارند. به یاد داشته باشید که تمامی شناسه‌ها مهمند. همچنین پسوردی را انتخاب نکنید که دیگران از آن استفاده می‌کنند.

 

2. از کلمات لغت نامه‌ای استفاده نکنید

از انتحاب کلمه‌ای کامل که ممکن است در لغت نامه موجود باشند، پرهیز کنید. کلمات حقیقی می‌توانند با تغییراتی به پسوردی مناسب تبدیل شوند. اما هکر‌ها معمولا سعی می‌کنند این حقه‌ها را بیابند.

 

3. از اسامی حیوانات خانگی و مدرسه استفاده نکنید

حتی اگر به مدرسه‌ای با اسم خاص و عجیب می‌روید، از انتخاب آن اجتناب کنید و اطلاعات عمومی خود را منتشر نکنید. کودکان معمولا نام حیوانات خانگی خود را برمی گزینند؛ اما دوستان آنان و هکر‌ها با استفاده از این نام‌ها، اکانت آنان را هک می‌کنند. پرسش‌های امنیتی و پاسخ‌های داده شده، به ندرت حدس زده می‌شوند. به عنوان مثال، می‌توانید پاسخی اشتباه به پرسشی مانند :اسم مادرتان قبل از ازدواج چه بوده است" بدهید اما باید جواب داده شده را همیشه به خاطر داشته باشید. سایت‌های که به شما اجازه می‌دهند، پرسشی خاص خود را مطرح کنید، بهتر هستند. 

alt

 

لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰


 

برخی از باقیمانده های میوه یا سبزیجات دارای ارزش غذایی بالایی هستند که باید در مورد دور ریختن آنها تجدیدنظر نمود.
 
تمامی اجزای یک میوه اعم از پوست و برگ آن بخشی از میوه هستند که دارای ترکیبات و مواد مغذی سودمندی می باشند و می توانند موجب تقویت بدن شما شوند. حتی بسیاری از این قسمت ها حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به خود میوه یا سبزیجات می باشند.
 
در ادامه به ۷ مورد از بخش های دورریز مواد خوراکی اشاره می شود که باید در مورد دور ریختن آنها تجدیدنظر کنید.
 


برگ های کرفس

 
برگ های کرفس مملو از ویتامین، مواد معدنی، فیبر و درشت مغذی های فراوانی هستند. هر ۱۰۰ گرم برگ کرفس ۳.۹ گرم فیبر بدن را تامین می کند، بعلاوه حاوی مقادیر مناسبی چربی اشباع نشده است. چربی اشباع نشده باعث بهبود سطح کلسترول بدن شده و ریسک بیماری قلبی را کاهش می دهد. برگ های کرفس منبع قوی منیزیم و کلسیم، و همچنین ویتامین C و E بوده و از اینرو خاصیت آنتی اکسیدانی دارند.
 


برگ های کلم بروکلی

 
کلم بروکلی ماده خوراکی بسیار خوبی است که برگ های آن هم حاوی مواد مغذی زیادی می باشد. تنها ۳۰ گرم از برگ بروکلی ۹۰ درصد از ویتامین A موردنیاز روزانه بدن را تامین می کند. همانطورکه می دانید ویتامین A برای افزایش قدرت دید، بهبود سیستم ایمنی و قدرت باروری شما مهم است. این برگ ها همچنین منبع غنی ویتامین C، کلسیم، پروتئین و آهن هستند.
 


پوست پرتقال

 
پوست پرتقال به همراه لایه سفیدرنگ زیر آن مملو از انواع ویتامین ها و مواد مغذی است. پوست خام پرتقال حاوی ۱.۵ گرم پروتئین و منبع غنی پتاسیم، کلسیم، ریبوفلاوین، ویتامین C و A می باشد. پوست پرتقال همچنین حاوی آنتی اکسیدان های فلاوونوئید بوده که می تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در آن همچون هیستامین عمل کرده و برای افراد مبتلا به آلرژی و در کل سلامت ریه مفید است.
 


پوست هندوانه

 
پوست هندوانه دارای مقدار بالای سیترولین می باشد، اسید آمینه ایی که باعث بهبود جریان خون و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. همچنین سیترولین موجب کاهش خستگی ماهیچه ها شده و افراد می توانند مدت طولانی تری ورزش کنند و در عوض کنترل بهتری بر وزن شان داشته باشند.
 


پوست پیاز

 
پوست پیاز منبع غنی ماده ایی موسوم به کورسیت است که به کاهش فشار خون و جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند. اما بهترین راه مصرف پوست پیاز استفاده از آن در عصاره ها، سوپ ها و کباب ها می باشد که قبل از سرو غذا از ان جدا شود. همچنین می توان آن را در چای هم خیساند.
 


پوست انبه

 
پوست انبه حاوی مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان و همچنین ترکیبات سالم نظیر «منجافرین» است که دارای خواص ضدالتهابی و ضد توموری است.
 


پوست موز

 
درحالیکه پوست موز طعم خوبی ندارد اما مملو از مواد مغذی است. پوست موز منبع غنی از پتاسیم بوده و در مقایسه با بخش میوه دارای فیبر محلول بیشتری است. فیبر محلول موجب کاهش کلسترول شده و در نتیجه به پیشگیری از بیماری قلبی-عروقی، سکته و سرطان کمک می کند. پوست موز همچنین حاوی ماه تریپتوفان بوده که باعث افزایش سطح سروتونین بدن و بهبود خلق و خو می شود.

  • وبگاه نقره