بلاگ نقره ای

موضوعات علمی، هنری، فرهنگی، سرگرمی و تفریحی

بلاگ نقره ای

موضوعات علمی، هنری، فرهنگی، سرگرمی و تفریحی

۲۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برترین ها: این روزها افراد بسیاری به ویژه بانوان از گودی زیر چشم خود شکایت می کنند و دنبال این مساله هستند که بدانند علل گودی زیر چشم چیست تا بتوانند در کاهش گودی و سیاهی دور چشم خود تلاش کنند، دانستن علل گودی زیر چشم به افراد کمک می کند تا از عواملی که باعث بروز این مساله می شوند پیشگیری کنند.

فشار خون بالا، جدا شدگی پرده شبکیه، دیابت، بیماری آب سیاه و مشکلات تیروئید مثل بیماری گرویو و پرکاری غده تیروئیدهمگی از علت گودی زیر چشم می باشند. در صورتی که هر یک از مشکلات و بیماری های فوق را داشته باشید، آنها بینایی شما را تحت تاثیر قرار می دهند، بنابراین قبل از هر گونه درمان زیبایی به چشم پزشک رجوع کنید. از دیگر علل گودی زیر چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حساسیت غذایی مخصوصا به محصولات لبنی
  • اختلالات کلیوی
  • مالش بیش از حد چشمها
  • کاهش چربی محافظ در زیر چشم با افزایش سن
  • مشکلات قلبی عروقی
  • خستگی مزمن
  • آسیب دیدگی ناشی از خورشید به پوست
  • مصرف الکل و مواد مخدر
  • کم خوابی

از شایع ترین علل قابل توجه گودی زیر چشم ها می توان به انواع آلرژی ها اشاره کرد. آلرژی انواع گوناگونی دارد و از یک حساسیت ساده به بوی گل گوجه فرنگی و یا گردن آویز شروع می شود و آلرژی به پنی سیلین، دود سیگار و هوای آلوده و یا حتی به چهره رئیس اداره ختم می شود. بدیهی است درمان آن استفاده از یک آنتی هیستامین نیست و تنها باید از ماده حساسیت زا دوری جست.

گودی زیر چشم، علت و درمان آن

دومین علت شایع گودی زیر چشم اختلالات

  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰

گجت نیوز - معین کریمی: در این مقاله به معرفی 25 مورد از مهمترین کلیدهای میانبر ویندوز (ویندوز 10 و ویندوز 7) خواهیم پرداخت. با یادگیری این شرتکات ها، سرعت کار با ویندوز شما افزایش پیدا خواهد کرد.

25 مورد از مهمترین کلیدهای میانبر ویندوز که هرکسی باید بلد باشد

اگر معمولا از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید، این مطلب می‌تواند به خوبی بهره‌وری شما را ارتقا ببخشد. لیست گرداوری شده در زیر، فهرستی شامل 25 مورد از مهمترین کلیدهای میانبرد ویندوز است که در طول کارهای روزمره به کمک شما خواهند آمد.

شاید با برخی از آنها آشنایی داشته باشید، اما در اینجا جواهر پنهانی نیز وجود دارد که پیشتر از آنها اطلاعی نداشته‌اید. زمانی که استفاده از این میانبرها را آغاز کنید، درمیابید که چقدر استفاده از ویندوز و ناوبری در آن آسان‌تر خواهد بود. همچنین اگر فکر می‌کنید ما یک کلید میانبر مهم را جا انداخته‌ایم، لطفا آن را از طریق نظرات انتهای همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

کلیدهای میانبر ویندوز – ابتدایی

اگر تا به حال با کلیدهای میانبر ویندوز کار نکرده‌اید، بهتر است از پایه آغاز کنید.

1 – Ctlr+Z : بازگشت به عقب

صرف نظر از آنچه انجام می‌دهید یا جایی که هستید، Ctlr+Z یک نجات دهنده است. هیچکسی وجود ندارد که بدون این عملکرد بتواند دوام بیاورد.

هر برنامه‌ای که در حال کار با آن هستید از این کلید میانبرد پشتیبانی می‌کند. پس نگران اشتباهات خود نباشید.

2 – Ctlr+A : انتخاب همه

باز هم تفاوتی ندارد از چه برنامه‌ای استفاده می‌کنید، این کلید میانبر می‌تواند تمام نوشته‌ها، اسناد یا المان‌های برنامه‌ی مورد استفاده‌ی شما را انتخاب کند. نیازی به درگ ماوس نیست، Ctrl+A سودمندتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید.

3 – Ctrl+C : کپی

شما آنچه می‌خواهید را انتخاب می‌کنید. حالا

  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰

خبرگزاری ایسنا: اگر از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نامتان است اطلاع ندارید، با مراجعه به سامانه استعلام تعداد سرویس‌های مشترکین اپراتورهای مخابراتی از این موضوع باخبر شوید و درصورتی که بدون اطلاع شما خطی به نامتان ثبت شده است، نسبت به قطع آن اقدام کنید.

ارزان بودن سیم‌کارت‌ها بعضا باعث شده تا افراد در نگهداری سیم‌کارت‌ها دقت لازم را نداشته و در پی آن چندین سیم‌کارت داشته باشند، در حالی که نمی‌دانند که این سیم‌کارت‌ها کجا و در دسترس چه کسی است. عدم دقت در نگهداری سیم‌کارت ممکن است باعث شود این سیم‌کارت در دسترس افراد سودجو قرار گیرد و آن‌ها با فعال کردن سیم‌کارت، در شبکه‌های اجتماعی عضو شده و به فعالیت‌های مجرمانه اقدام کنند.

پدیده سیم‌کارت‌های جعلی و ناقص یا همان سیم‌کارت‌های بدون هویت که به اقدامات خلاف‌کارانه از جمله کلاهبرداری و حتی قتل منجر شد، طی سال های گذشته مشکلات متعددی ایجاد کرد و از طرفی به‌واسطه این سیم‌کارت‌ها قاچاق ترافیک انجام می‌شد و حجم این قاچاق نیز بسیار بالا اعلام شده بود. درنهایت این مشکلات موجب شد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این زمینه به اقدامی جدی دست بزند.

در این راستا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده که در طرح احراز هویت و ساماندهی سیم‌کارت‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی و برای این‌که دیگر در ایران سیم‌کارت بدون هویتی وجود نداشته باشد، سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین را راه اندازی کرده است. بدین ترتیب کاربران با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بخش خدمات الکترونیکی و یا در نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir می‌توانند از تعداد خطوطی که با کد ملی آنان ثبت شده، آگاه شده و نسبت به غیرفعال کردن خطوطی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، اقدام کنند.

هم‌چنین کاربران می‌توانند علاوه بر استفاده از سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره‌های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت‌شده به نام خود اقدام کنند.

بر این اساس درصورت هرگونه ایجاد مزاحمت از طریق سیم‌کارت و یا ارتکاب اعمال مجرمانه، این مالک سیم‌کارت است که در وهله‌ی اول باید در محاکم قضایی پاسخگو باشد، زیرا قانون وی را دارنده سیم‌کارت می‌شناسد؛ هرچند بعد از بررسی‌های فنی می‌توان مشخص کرد که این تماس از سوی وی صورت نگرفته است، اما قانون در ابتدا مالک سیم‌کارت را می‌خواهد و وی باید پاسخ‌گوی محاکم قضایی و شاکی باشد تا بعد که مجرم اصلی شناسایی شود. به همین دلیل اکیدا به دارندگان سیم‌کارت‌ها توصیه شده حتما در نگهداری سیم‌کارت‌های خود دقت لازم را داشته باشند و سیم‌کارت‌هایی را که نیاز ندارند حتما از طریق اپراتور مربوطه غیرفعال کنند و به هیچ وجه سیم‌کارت تلفن همراه خود را در اختیار دیگران قرار ندهند، زیرا هرگونه استفاده خلاف قانون، عواقب آن بر عهده مالک اصلی سیم‌کارت بوده و وی مقصر شناخته خواهد شد.

مشترکان تلفن همراه درصورت مشاهده هرگونه مغایرت در تعداد خطوط ثبت‌شده به نام خودشان می‌توانند برای جلوگیری هر نوع سوءاستفاده احتمالی، شخصا به دفاتر خدمات مشترکین اپراتورها مراجعه کنند و با ارائه کارت ملی از تمامی خطوط به نامشان که ممکن است بدون اطلاع مشترک به نام وی ثبت شده باشد، آگاه شده و برای قطع هر یک از سیم‌کارت‌ها اقدام کنند.

  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰

خبر‌گزاری فارس: فدراسیون بین‌المللی دیابت و سازمان بهداشت جهانی در سال ۱۹۹۱ و در پاسخ به رشد روزافزون دیابت در تمامی جوامع بشری، روز ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) را به نام روز جهانی دیابت نامگذاری کردند.

هدف از نام‌گذاری این روز، افزایش آگاهی از وضعیت و تشویق افرادی است که ممکن است در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار گیرند. با توجه به مطالعات بسیاری که بر فاکتورهای شیوه زندگی مرتبط با دیابت همراه است، نتایج برخی از تحقیقات اخیر ما را در انجام تغییراتی در راستای کاهش خطر ابتلا به این بیماری کمک می‌کند.

***ارتباط ساعات کاری با افزایش احتمال ابتلای زنان به دیابت

طی تحقیقاتی که در کانادا بر روی بیش از 7 هزار کارگر بین ۳۵ تا ۷۴ ساله در مدت ۱۲ صورت گرفت، نشان می‌دهد زنانی که در هفته ۴۵ ساعت یا بیشتر از آن کار می‌کنند، به نسبت زنانی که بین ۳۵ تا ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کنند تا ۶۳ بیشتر در معرض ابتلا به دیابت هستند.

البته در این تحقیقات هیچ ارتباطی بین ساعت کاری و دیابت در مردان یافت نشد.

***به اندازه کافی بخوابید

محققان کره جنوبی نیز دریافتند که خواب بیش از حد یا خیلی کم، شما را با خطر افزایش سندرم متابولیک مواجه می‌کند.

یک سری مطالعه گسترده بر روی ۱۳۳ هزار و ششصد و هشت نفر که در سنین ۴۰ تا ۶۹ سال بودند صورت گرفت. در این ارزیابی تمامی تری‌گلیسیرید بالا، سطح پایین کلسترول خوب، فشار خون بالا و قند خون ناشتا مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج این مطالعه نشان داد، مردانی که کمتر از 6 ساعت خواب داشتند و مردان و زنانی که بیش از 10 ساعت خواب داشتند بیشتر در مقایسه با افرادی که ۶ تا ۷ ساعت در روز می‌خوابند بیشتر در معرض خطر ایجاد سندرم متابولیک و ابتلا به دیابت قرار دارند.

***حتما ورزش کنید

همچنین یک مطالعه اروپایی نشان داد که حتی در کودکان، تمرینات فیزیکی می تواند تجمع عوامل خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد و احتمالا جوانی سال‌متری را در پیش خواهند داشت. با این حال، کودکانی که تحرک کمتری دارند با افزایش عوامل خطر ابتلا به دیابت مواجه خواهند بود.

علاوه بر این، محققان ایالات متحده در اوایل سال جاری دریافتند که زنان دارای سطح بالایی از آمادگی قبل از بارداری، 21 درصد کمتر در معرض ابتلا به دیابت بارداری قرار داشتند.

***ترک سیگار

تحقیقات دیگری در مقیاس وسیع بر روی ۵۰۰ هزار و هشتصد و نود و یک نفر از بزرگسالان چینی که همگی بین ۳۰ تا ۷۹ سال سن داشتند، صورت گرفت.

افراد کاملا سیگاری در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نکشیدند، بین ۱۵ تا ۳۰ بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار داشتند.

افرادی که هر روز سیگار می‌کشند و افرادی که از نوجوانی شروع به مصرف دخانیات کرده‌اند و همچنین افراد چاق سیگاری با خطر تشدید این بیماری و خطرات ابتلا به آن مواجه خواهند بود.

***زندگی اجتماعی خود را تقویت کنید

بر اساس گزارش که در رسانه‌های فرانسه منتشر شده است، طبق محققان هلندی، یک زندگی اجتماعی خوب می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و پیش دیابت کمک کند. آنچه مشخص است، انزوای اجتماعی با دیابت نوع 2 مرتبط است؛ همچنین مطالعه جدید نیز نشان می‌دهد که کمبود مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی خطر ابتلا به دیابت در زنان را افزایش می‌دهد.

همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در مردان و زنانی که دوستان بیشتری داشته و روابط اجتماعی منظم‌تر و قوی تری دارند بسیار کمتر است.

  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: زمانی که شما وارد یک رابطه عاطفی می شوید، طبیعی ست که دوست داشته باشید تمام وقت تان را با شریک زندگی تان سپری کنید اما باید بدانید که هر یک از ما به زمانی برای تنهایی نیاز داریم. سپری کردن کل روز با شریک زندگی تان نه تنها خوب نیست بلکه می تواند مشکلاتی را بوجود آورد.

به این دلایل، گاهی از شریک زندگی‎تان دور شوید

اما منظور از دوری در رابطه عاطفی چیست؟

منظور ما از دوری این نیست که رابطه ای از راه دور داشته باشید یا این که چند روز با طرف مقابل تان صحبت نکنید. البته این دوری نیز فرد به فرد متفاوت است. به عنوان مثال برخی ها دوست دارند که با دوستان خود به سفر بروند، در حالی که برخی دیگر دوست دارند زمان شان را در تنهایی در خانه سپری کنند..و در این شرایط، شما باید به نیازهای خود و شریک زندگی تان نگاه کنید.

اگر تمام وقت تان را با شریک زندگی تان بگذرانید، به تدریج استقلال تان را از دست می دهید. جدا از آن، به جای این که از زمان با هم بودن تان لذت ببرید، به سادگی از هم آزرده خاطر می شوید. بنابراین اگر هفته ای چند ساعت را به تنهایی برای خود اختصاص ندهید، این روند به تدریج در رابطه شما تاثیری منفی خواهد گذاشت.

در ادامه دلایلی را که به خاطر آن شما باید تنهایی خود را حتی در یک رابطه عاطفی حفظ کنید، برایتان آورده ایم.

دلتنگ هم می شوید

شاید به نظرتان خنده دار آید اما دلتنگی می تواند تاثیر مثبتی بر رابطه تان بگذارد. زمانی که شما از شریک زندگی تان دور می شوید، به او فرصت دلتنگی را می دهید. در نتیجه او برای دیدار دوباره شما هیجان بیشتری خواهد داشت که به تبع در رفتار و رابطه او با شما نیز تاثیری مثبت خواهد گذاشت.

از لحظات با هم بودن بیشتر لذت می برید

زوج هایی که از هم دورند، سعی می کنند که از زمان های با هم بودن، حداکثر لذت را ببرند و برای تک تک دقایق شان برنامه ریزی کنند. اگر شما همیشه شریک زندگی تان را در کنارتان داشته باشید، این موضوع برایتان کم اهمیت می شود اما اگر سعی کنید که گاهی از هم دور بمانید، قدر لحظات با هم بودن را بیشتر می دانید.

به این دلایل، گاهی از شریک زندگی‎تان دور شوید

روی خودتان تمرکز خواهید کرد

زوج هایی که بیشتر زمان شان را با طرف مقابل شان می گذرانند، بعد از مدتی خود را فراموش می کنند. آنها تبدیل به افراد وابسته ای می شوند که خود و نیازهایشان را فراموش کرده اند. به این فکر کنید که اگر یک در صد احتمال جدایی از شریک زندگی تان پیش آید، چه اتفاقی برایتان خواهد افتاد؟ اگر ما برای خودمان وقت بگذاریم و به نیازها و علاقمندیمان بها دهیم، در واقع رابطه عاطفی مان را بهبود بخشیده ایم. بنابراین گاهی از رابطه عاطفی بیرون بیایید و به خود و نیازهایی که دارید هم نگاهی بیاندازید.

دوستان تان را نگه خواهید داشت

حتما شما هم دوستانی داشته اید که تا وارد یک رابطه عاطفی می شوند، شما را فراموش می کنند، برنامه های بیرون را کنسل می کنند و حتی در گروه های تلگرام هم غیر فعال می شوند. مطمئنا شما این رفتار را نمی پسندید، پس خودتان هم دچارش نشوید.

این که کل زندگی تان را به شریک زندگی تان وابسته کنید و منتظر او باشید که تمام نیازهایتان را برطرف کند، نه تنها روی شما، بلکه روی او نیز فشار زیادی خواهد آورد. بنابراین در هر شرایطی دوستان تان را نگه دارید، می رسد روزی که هیچ تکیه گاهی جز آنان نخواهید داشت.

مراقب رابطه تان خواهید بود

اگر شما هر روز به گل تان آب دهید خشک می شود، رابطه عاطفی نیز به فضایی برای نفس کشیدن نیاز دارد. بنابراین این فرصت را به آن بدهید. به عنوان مثال گاهی با دوستان تان برنامه بگذارید و بدون شریک زندگی تان به سر قرار بروید. در این شرایط او هم فرصت تنهایی پیدا خواهد کرد. همین روند باعث می شود که هم شما و هم طرف مقابل تان برای ارتباطی که با هم دارید، برنامه ریزی کنید و بیشتر مراقب رابطه تان باشید.

به این دلایل، گاهی از شریک زندگی‎تان دور شوید

اولویت هایتان تغییر خواهد کرد

اگر کل زمان تان را در کنار شریک زندگی تان سپری کنید، موضوعات کوچکی مانند این که او بطری آب را سر می کشد یا کانال تلویزیون را مدام عوض می کند، ناراحت تان می کند. اما اگر گاهی از او دور باشید، متوجه می شوید که این موضوعات اهمیت چندانی ندارند.

شارژ می شوید

همانطور که پدر و مادر گاهی نیاز دارند که به تنهایی و بدون وجود فرزندان شان به بیرون بروند، شما هم باید زمانی را به دور از شریک زندگی تان بگذرانید، این زمان تنهایی شما شما را شارژ می کند. ممکن است فکر کنید که بودن با عشق تان را به هر چیز دیگری ترجیح می دهید اما اگر فرصت این دوری های کوچک را به خودتان و او دهید، با انرژی بیشتری به سمت عشق تان باز خواهید گشت.

به زندگی تان تعادل می دهد

اگر شادی شما وابسته به شریک زندگی تان است، راه اشتباهی را در پیش گرفته اید. این که شما زمانی را به تنهایی، در کنار دوستان، ورزش یا خرید اختصاص دهید، باعث می شود که زندگی تان تعادل خود را حفظ کند و اگر زندگی تان تعادل داشته باشد، به تبع رابطه عاطفی بهتری را نیز تجربه خواهید کرد

  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰

مجله قرمز: بیماریهای خون اختلالاتی هستند که نشانه وجود مشکلی در سلولهای گلبول قرمز و سفید یا سلولهای کوچکتر همانند پلاکت هستند که برای تشکیل لخته خون ضروری است.

بیماریهای خون ؛ اختلال گلبولهای سفید و قرمز، پلاسما و پلاکت

هر سه نوع سلول در مغز استخوان تشکیل می‌شود که بافت نرمی درون استخوانهای شماست. گلبولهای قرمز اکسیژن را به اندامهای بدن و بافتها انتقال می‌دهند.

گلبولهای سفید خون به بدن شما برای مبارزه با عفونتها کمک می‌کنند. پلاکت به لخته شدن خون کمک می‌کند. اختلالات سلولهای خونی شکل گیری و وظایف یک یا چند نوع سلول خونی را تخریب می‌کند.

علائم بیماریهای خون چیست؟

  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰

خبرگزاری ایسنا: یک فراتحلیل تایید کرده است که ممکن است هورمون تستوسترون در درمان افسردگی مردان مفید باشد، اما متخصصان خواستار آزمایشات دقیق‌تر هستند.

یک فراتحلیل جدید با بررسی 27 مطالعه موجود، نتیجه گرفته است که درمان با تستوسترون در کاهش علائم افسردگی در مردان موثر است.

فراتحلیل، دستیابی به حقیقت مشترک در پس همه مطالعات علمی مفهومی و فردی برای بهتر کردن زندگی است.

در حالی که سال‌های زیادی است که محققان وجود ارتباط بین هورمون تستوسترون (testosterone) و افسردگی را پیش‌بینی کرده بودند، اما تا به حال تا این حد به واقعیت نزدیک نشده بود. اگر چه که کارشناسان معتقدند آزمایشات دقیق‌تری مورد نیاز است.

تستوسترون از هورمون‌های استروئیدی مهم موجود در بدن پستانداران، از جمله انسان (هردو جنس) است که اثرات آندروژنیک (جنسیتی) و آنابولیک (سازنده، رشد دهنده) دارد.

تولید تستوسترون پیش از دو ماهگی جنین در رحم مادر آغاز شده و در تعیین نرینگی یا مادینگی آن نقش دارد. تولید این هورمون در دوره بلوغ جنسی در پسران افزایش یافته و عامل اصلی تغییرات فیزیکی این دوران به‌شمار می‌آید.

به‌طور متوسط بدن هر مرد ۲۰ برابر بیشتر از بدن هر زن تستوسترون تولید می‌کند، هرچند به دلیل متابولیسم بیشتر، سطح پلاسمایی این هورمون در مردان فقط هفت برابر زنان است.

تستوسترون از هورمون‌های استروئیدی بدن است که ساختمان اصلی سازنده آن را کلسترول تشکیل می‌دهد.

تستوسترون هورمون مهمی برای مردان و زنان است. برخی فرض می‌کنند که برتری تستوسترون در مردان یکی از دلایلی است که زنان اغلب از افسردگی، پوکی استخوان و مشکلات خواب رنج می‌برند.

هر ارتباطی بین سطح تستوسترون و افسردگی هنوز با اطمینان تایید نشده است، در حالی که شواهد کوچکی که در حال افزایش نیز هستند، نشان می‌دهد که می‌توان از این هورمون در درمان افسردگی استفاده کرد. اگر چه هنوز به عنوان یک درمان اصلی توصیه نمی‌شود.

این فراتحلیل جدید، حاصل تحقیق یک تیم کوچک از محققان اروپایی است که داده‌های 27 مطالعه و آزمایش جداگانه در مورد بررسی اینکه آیا تستوسترون باعث کاهش علائم افسردگی در مردان می‌شود، جمع‌آوری و تحلیل شد.

نتیجه نسبتا واضح بود. محققان دریافتند کسانی که تحت درمان تستوسترون قرار گرفتند، علائم افسردگی کمتری را نسبت به گروه‌های شاهد نشان دادند.

جالب توجه است که این فراتحلیل، برخی مشاهدات ثانویه دیگر را نشان داد. اثربخشی بالاتری در برخورد با علائم افسردگی در گروه‌هایی که دوزهای بالاتری از هورمون را دریافت می‌کردند، دیده شد، در حالی که هیچ ارتباطی بین سطح اولیه تستوسترون و افسردگی وجود نداشت.

ضمن این‌که سطح پایین تستوسترون لزوما عامل خطرناکی برای ابتلا به افسردگی نیست.

"جو هربرت" از دانشگاه کمبریج که در این مطالعه شرکت نداشته، می‌گوید که این تحقیق نیاز به یک آزمایش دقیق برای مشخص کردن اثربخشی درمان تستوسترون در افسردگی مردان دارد.

وی می‌گوید: این یک فراتحلیل بسیار دقیق و حساس است و پیامدهای قابل توجهی دارد. با این حال نیاز به آزمایش دقیق‌تری دارد. چرا که آزمایشات قبلی اغلب خیلی کوچک بوده‌اند و یا به خوبی انجام نشده‌اند.

محققان این مطالعه همچنین هشدار دادند که هر نتیجه‌گیری جامع از این تحقیق مجاز نیست و به خوانندگان یادآوری می‌کند که مصرف بیش از اندازه و طولانی مدت تستوسترون به علت اثرات نامطلوب برای سلامت، توصیه نمی‌شود.

محققان می‌گویند هنوز ارتباط بین تستوسترون و افسردگی به طور دقیق اثبات نشده است، با این که سطح بالای این هورمون به طور گسترده می‌تواند احساس سرزندگی را در فرد ایجاد کند و مردان احساس انرژی بیشتری داشته باشند و ممکن است بیشتر غذا بخورند، اما این‌ها دلیلی بر تاثیر این هورمون بر علائم اصلی افسردگی مانند بدخلقی و بی‌تفاوتی نیست.

با این وجود، اکثر متخصصان معتقدند که آزمایش‌های بزرگ‌تر و دقیق‌تر مطمئنا لازم است تا رابطه بین تستوسترون و خلق (mood) فرد را بهتر بررسی کند.

ما هنوز نمی‌دانیم چه دوزی از این هورمون برای افراد مختلف، مطلوب است و اینکه آیا این درمان برای درمان افسردگی بانوان نیز به اندازه مردان موثر خواهد بود یا نه.

این فراتحلیل جدید در مجله JAMA Psychiatry منتشر شده است.

  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰

روزنامه خراسان - آرزو مومیوند:

1- دقیقا مانند افسردگی معمولی است

افسردگی پس از زایمان کاملا متفاوت از افسردگی معمولی است که علایم آن می تواند در خشم و عصبانیت آشکار شود.

«کیمبرلی سولو» صاحب یک مطب خصوصی و متخصص درمان اختلالات ناباروری و اختلالات پس از زایمان در این باره می گوید: «معمولا افسردگی پس از زایمان با تحریک پذیری، عصبانیت و خشم قابل توجه همراه است.

این می تواند به بی حوصلگی و داشتن خلق و خویی تنگ تبدیل شود و کنترل آن در مقابله با عوامل استرس زا، هنگام مراقبت از نوزاد بسیار دشوار است.

در این وضعیت، یک زن ممکن است خشم شدیدی احساس کند که پیش از این هرگز تجربه نکرده است.»

7 باور غلط و خطرناک درباره افسردگی پس از زایمان

2- نشانه هایش در رفتارهای مادر دیده می شود

این تصور که

  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰

روزنامه خراسان: میوه درخت کاج، مخروط چوبی خشک، قهوه‌ای و پولکی است که دانه‌ها بین پولک‌ها قرار گرفته‌ و به دلیل همین شکل قرار گرفتن دانه‌ها، کاج جزو خانواده بازدانگان است.

نام های دیگر کاج عبارت است از: راتیناج، سرو سیاه صنوبر و کاج نوئل.صمغ درخت کاج را راتیناج می گویند، این صمغ معمولا لزج، نیمه مایع، شفاف به رنگ های زرد مایل به سبز یا قرمز عقیقی است.

خواص متنوع و جالب میوه کاج

طعم آن تلخ و بوی آن، تند و نافذ است و اگر خورده شود دهان بوی بنفشه می گیرد. میوه کاج 

  • وبگاه نقره
  • ۰
  • ۰

وب‌سایت بدونیم - مریم اسدی: آیا تصورتان این است که با شروع دوره قاعدگی بهتر است کفش های ورزشی را کنار بگذارید و به خودتان استراحت بدهید؟

به دلایل زیادی بسیاری از مردم ورزش را در این دوره کنار می گذارند اما دوره قاعدگی هرگز دلیل خوبی برای ورزش نکردن نیست.

فواید ورزش در دوره قاعدگی چیست؟

فواید ورزش کردن در دوره قاعدگی

  • وبگاه نقره