بلاگ نقره ای

موضوعات علمی، هنری، فرهنگی، سرگرمی و تفریحی

بلاگ نقره ای

موضوعات علمی، هنری، فرهنگی، سرگرمی و تفریحی

  • ۰
  • ۰


محمدرضا ریحانی اهل مشهد تنها یک‌بار از پشت ویترین نمایشگاهی در کیش خودرو لامبورگینی را دیده است. او بر اساس عکس‌های این خودرو به صورت دست‌ساز یک لامبورگینی آونتادور با موتور بیوک ساخته است

محمدرضا ریحانی که تا به حال از نزدیک خودروی لامبورگینی ندیده است، در شهر مشهد ایران به صورت دست‌ساز یک لامبورگینی آونتادور ساخته است.

محمدرضا ریحانی ۴۴ ساله به خبرگزاری دویچه وله آلمان می‌گوید تنها یک‌بار چند سال قبل در شهر کیش در یک نمایشگاه خودرو یک مدل لامبورگینی گالاردو را از پشت شیشه دیده است. او می‌گوید: «شاید اگر لامبورگینی را از نزدیک می‌دیدم، لامبورگینی باکیفیت‌تری می‌ساختم.»

لامبورگینی دست‌ساز در مشهد

محمدرضا ریحانی: «شغل قبلی من ساخت دوچرخه‌های دنده‌دار در ایران بود. کارگاهی داشتم و اولین تولیدکننده‌ دوچرخه در ایران بودم که بعد با ورود دوچرخه‌های چینی به ایران ورشکست شدم. بعد وارد ساخت ماشین‌آلات صنعتی شدم. از همان ابتدا به ساخت خودرو هم علاقه داشتم ولی موقعیتش پیش نمی‌آمد تا این که یک‌سال و نیم پیش این موقعیت فراهم شد.»

محمدرضا ریحانی: «پسری دارم که استعداد فوق‌العاده‌ای دارد. پسرم از صدای اگزوز لامبورگینی خیلی خوشش آمده بود. این شد که تصمیمی گرفتم لامبوگینی بسازم.»

محمدرضا ریحانی می‌گوید لامبورگینی را با روشی که خود ابداع کرده ساخته است. به این صورت که عکس خودروی واقعی را در اندازه اصلی چاپ می‌کند و بعد خودرو را از روی آن عکس می‌سازد.

او می‌گوید: «شاید کسی تا حالا این کار را نکرده باشد. ایده جالبی است. با یک قلم لیزری این کار انجام می‌شود. الان می‌توانم بدنه‌ی جدیدترین خودروهای روز دنیا را در عرض یک سال نمونه‌سازی کنم.»

محمدرضا ریحانی: «فقط می‌ماند شاسی و موتور خودرو که انواع و اقسام موتورهای خودرو در بازار است و می‌‌توان روی بدنه نصب کرد. احتمالا در خودروهایی که در آینده می‌سازم از شاسی آلمینیوم با مواد کامپوزیت استفاده خواهم کرد که هم سبک‌تر است و هم خودرو شتاب‌گیری بیشتری خواهد داشت.»

لامبورگینی محمدرضا ریحانی ۵ متر طول و دو متر و بیست سانتیمتر عرض دارد.

او می‌گوید شاسی آن کاملا دست‌ساز است.

محمدرضا ریحانی: «زیربندی را مجبور شدم از خودروی نیسان – پاترول استفاده کنم. یعنی دو دیفرانسیل دارد.»

لامبورگینی دست‌ساز در مشهد

موتور این لامبورگینی دست‌ساز ۸ سیلندر و موتور خودروی بیوک است.

او می‌گوید: «سیستم فرمان آن هم مربوط به بیوک است که فوق‌العاده نرم کار می‌کند.»

محمدرضا ریحانی: «داشبورد را هم این‌گونه ساختم که عکس‌های داشبورد لامبورگینی را از اینترنت پیدا کردم و نمونه‌سازی کردم، قالب‌سازی کردم و ساختم.»

محمدرضا ریحانی: «این خوردرو چون اولین خودرویی بود که ساختم بر اساس آزمون و خطا ساخته شد. یعنی یک‌سری کارهایی انجام می‌دادم که بعد دوباره سر نقطه اول بازمی‌گشتم. چون در این مدت کارهای جانبی انجام می‌دادم یک سال و نیم طول کشید تا این خودرو را بسازم. حدودا برای ساخت این خودرو ۸ ماه کار مفید انجام شد ولی برای خودروهای بعدی چون قالب تمام اجزای خودرو را دارم مطمئنا زمان کمتری طول خواهد کشید.»

محمدرضا ریحانی می‌گوید هدف او این است که از ایران مهاجرت کند. او می‌گوید: «در ایران امکاناتی که لازم است وجود ندارد. هدف اولیه من این بود که بعد از ساخت این ماشین موقعیت مناسبی پیدا کنم و از ایران بروم. ولی در این فاصله اگر سفارشی داشتم و کسی علاقه‌مند بود خودرو می‌سازم.»

او می‌گوید قصد دارد در نمایشگاه خودروی تهران لامبورگینی خود را در مزایده بفروشد و درصدی از فروش آن را به کودکان سرطانی اختصاص دهد.

لامبورگینی دست‌ساز در مشهد

لامبورگینی دست‌ساز در مشهد

  • ۹۴/۰۴/۱۴
  • وبگاه نقره

نظرات (۱)

امیدوارم در ماه رمضان توشه ات فراوان باشد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی